Avatar billede kj_kj Praktikant
25. februar 2016 - 20:42 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Windows 8 fejlkode: 0xc0000001

Hej eksperter

Jeg har et større problem med min Asus bærbar, som jeg håber i kan hjælpe med. Efter et forsøg på at formatere min pc (grundet en Windows Update fejl), genstarter den nu med blå skærm og fejlkode 0xc0000001. Jeg har 3 valgmuligheder som lyder:

- prøv igen
- F8 for at åbne startsindstillinger (virker ikke)
- Esc for UEFI-firmware (virker heller ikke)

Den beder mig om at indsætte cd eller USB med Windows for at reparere.
Problemet er at jeg ikke er besiddelse af nogle af delene, og mit spørgsmål lyder derfor:
Findes der andre måder at reparere/formatere min pc på?

På forhånd tak :)
Avatar billede Wally73 Mester
26. februar 2016 - 00:26 #1
Avatar billede kj_kj Praktikant
26. februar 2016 - 09:41 #2
Kan det lade sig gøre at hente den fil fra en anden pc, og herefter bruge den på min deffekte pc?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. februar 2016 - 17:19 #3
#2 Ja det kan det.

Ser ud til at din computer er en nyere en, der kører uefi bios, og her ligger produkt nøglen til Win 8 gemt, så den skulle du ikke behøve at tænke på, hvis du bliver nødt til at starte helt forfra.

Jeg har selv hentet win 8.1 fra denne side og installeret med uden problemer. Min pc her er oprindelig XP og herefter opgraderet til Win 8 og så op til win 8.1. Jeg lavede en test her for et stykke tid siden, hvor jeg installerede win 8.1 og brugte win 8 koden fra den opgraderings dvd jeg købte til XP. Og Win 8.1 blev aktiveret med win 8 koden uden problem. Jeg "sparede" derved en masse tid på at formatere og geninstallere Windows 8.1.

Du kan se min tråd her:
http://www.eksperten.dk/spm/1008392#reply_8207622
Avatar billede kj_kj Praktikant
13. marts 2016 - 22:13 #4
Tak for hjælpen. Problemet er nu løst. Der er nu desværre opstået et nyt problem. I min pc sidder der to harddiske - 1 x 24 gb SSD (til styring af Windows) og 1 x 500 GB Hybrid disk. Da jeg fik den fra ny, var drevene delt op således, at jeg havde ca. 265 GB på hvert drev. Dette er ikke længere tilfældet, da mit C-drev udelukkende består af 24 GB (alt for lidt), hvortil jeg har mit D-drev på 500 GB. Hvordan får jeg disse drev ligeligt fordelt, som det var tilbage fra fabriksindstillingen?

Jeg har rodet lidt med Diskhåndtering og googlet lidt, men det er kun til at finde løsninger, hvis man har én samlet disk!

Har dog prøvet med at konvertere dem til en disk, hvilket bare gave mig 2 simpel diskenheder.

Nogle ideer til hvad jeg kan gøre?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. marts 2016 - 16:10 #5
Velbekomme.

Er du sikker på det ikke var lavet så du kun havde Windows + opdateringer på C drevet (ssd 24), og så programmer på det første drev på¨hybrid disken, og så evt dine private filer på den sidste del?
Avatar billede kj_kj Praktikant
14. marts 2016 - 16:37 #6
Jeg har allerede kun 1gb tilbage på SSD (C:) til opdateringer, hvilket vel ikke er nok?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. marts 2016 - 17:04 #7
Nej det er ikke nok.
Prøvede lige at kigge på min Windows mappe i Win 8.1 og den fylder ca.17 gb med opdateringer. Men dertil kommer der jo flere mapper for et system.
Har Windows måske så før været installeret på det første drev på hybrid disken, og ssd har udelukkende været brugt til at installere programmer på?
Avatar billede kj_kj Praktikant
14. marts 2016 - 17:12 #8
Det er et godt spørgsmål :). Aner det ikke. Synes bare jeg havde 2 ca lige store drev
Avatar billede 220661 Ekspert
14. marts 2016 - 17:29 #9
Hvad hedder din pc ud over Asus?
Avatar billede kj_kj Praktikant
14. marts 2016 - 17:35 #10
Asus s56cm
Avatar billede 220661 Ekspert
14. marts 2016 - 18:04 #11
Søgte lidt på det, og den skal installeres og opsættes på en helt speciel måde for at få glæde ad ssd drevet. Som jeg forstår det skal Windows installeres på Hybriddisken, og ssd drevet skal bruges som hurtig hurtig adgang for programmer, også kaldet cache. Det kan jeg ikke hjælpe med desværre.

http://www.eightforums.com/installation-setup/36317-install-windows-8-asus-s56c.html

Ved ikke om du får noget ud af dette?

Jeg kender ikke til fremgangsmåden, og vil anbefale du laver et nyt spørgsmål med det, og lukker denne tråd her.
Avatar billede kj_kj Praktikant
14. marts 2016 - 21:16 #12
Jeg laver en ny tråd, men igen tak for hjælpen! :)
Avatar billede 220661 Ekspert
14. marts 2016 - 21:57 #13
velbekomme :)