Avatar billede MartinLauritsen Nybegynder
27. februar 2016 - 20:44 Der er 1 kommentar

Asp nestede repeaters, problemer med at hide a asp linkbutton hvis label er tom.

Jeg prøver at skjule en linkbutton som ligger inde i en nestede repeater.

min asp kode, jeg har gjort den lidt kortere men der er mere data i den, derfor jeg bruger repeaters med xml data.

<asp:Repeater ID="Repeater4" runat="server" DataSourceID="XmlDataSourceDriverStepsResponse">
                                        <ItemTemplate>

<asp:Repeater ID="childRepeaterToday" runat="server" OnItemCommand="_startDay_ItemCommand" EnableViewState="true" DataSource='<%# XPathSelect ("Step") %>'>
                                                    <ItemTemplate>

<asp:LinkButton data-text-loading="Loading..." ID="startDay" runat="server" CssClass="myButton" data-style="expand-down" CommandName="StartDay" Style="text-decoration: none; color: black;" CommandArgument=' <%#XPath ("StepTypeText")%>'>
                                            <asp:label Text='<%#XPath ("StepTypeText")%>' id="lblMessage" runat="server"/>

                                        </asp:LinkButton>

</ItemTemplate>

                                                </asp:Repeater>

                                        </ItemTemplate>
                                    </asp:Repeater>

C#
protected void Repeater4_ItemDataBound(object sender, RepeaterItemEventArgs e)

    {

        foreach (RepeaterItem item in Repeater4.Items)
        {

            if (item.ItemType == ListItemType.AlternatingItem || item.ItemType == ListItemType.Item)
            {

                Repeater childRpr = (Repeater)item.FindControl("childRepeaterToday");
            }

    protected void innerRepeater_ItemDataBound(object sender, RepeaterItemEventArgs e)

    {

        if (e.Item.ItemType == ListItemType.AlternatingItem || e.Item.ItemType == ListItemType.Item)

        {

            foreach (RepeaterItem item in childRepeaterToday.Items)
            {
                Label lblMessage = item.FindControl("lblMessage") as Label;
                if (string.IsNullOrEmpty(lblMessage.ToString()))
                {
                    //lblMessage.Text = "test";

                    LinkButton lnkBtnTags = (LinkButton)item.FindControl("startDay");
                    lnkBtnTags.Visible = false;

                }

Avatar billede MartinLauritsen Nybegynder
27. februar 2016 - 22:05 #1
Fik lavet min løsning tror jeg gjorde det mere indviklet end det behøver at være ;)

protected void Repeater4_ItemDataBound(object sender, RepeaterItemEventArgs e)
    {

        if (e.Item.ItemType == ListItemType.Item || e.Item.ItemType == ListItemType.AlternatingItem)
        {

            Repeater repChild = (Repeater)e.Item.FindControl("childRepeaterToday");

            foreach (RepeaterItem item in repChild.Items)
            {
                Label lblMessage = item.FindControl("lblMessage") as Label;
                LinkButton lnkBtn = item.FindControl("startDay") as LinkButton;

                if (lblMessage.Text == "")
                {
                    lnkBtn.Visible = false;
                }