Avatar billede tras Juniormester
29. februar 2016 - 10:58 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Powershell script til at flyttte filer og efterlade genvej!

Hej er det muligt at lave et powershell script hvor den eks går ind og flytter alle filer og mapper på skrivebordet til et netværks share og efterlader en genvej til filen eller mappen på det sted den flyttede det fra?

http://www.experts-exchange.com/questions/26310958/Powershell-script-to-move-old-files-and-create-shortcut.html

Dette er det tætteste jeg er kommet en løsning men passer slet ikke til det jeg gerne vil.

Håber nogle kan hjælpe mig.
Avatar billede jakobdo Ekspert
29. februar 2016 - 12:25 #1
Ved ikke om du kan lidt powershell selv.
Men jeg tænker noget i stil med:

# Find alle filer/mapper i mappen: DESKTOP:
$items = Get-ChildItem -Path DESKTOP -Recurse

# Loop items og flyt og opret shortcut
Move-Item FILE_FROM_DESKTOP FILE_TO_SHARE
# Create shortcut:
http://stackoverflow.com/questions/9701840/how-to-create-a-shortcut-using-powershell

Den med hvordan man opretter shortcuts, er lidt værre, men muligt ser det ud til.
Og så skal du jo "bare" huske de korrekte stier og tage en fil adgangen.
Avatar billede tras Juniormester
07. juni 2016 - 08:08 #2
lagt i parpirkurven. ente ikke med at være brugbart.