Avatar billede denero Juniormester
29. februar 2016 - 15:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Overføre data, Excel 2013

Skal overføre data fra et regneark i en mappe (1) til forskellige regneark i en anden mappe (2).

Ark1 i mappe (1):
Der er 6 kolonner og 30 rækker.
Den første kolonne indeholder navnet på et ark i mappe (2). øvrige kolonner i rækken er data, som skal indsættes på dette ark.

Mappe (2)
Indeholder 30 ark med navne, der er identiske med navnene i kol.1, mappe (1).

Makro skal så overføre data fra Ark1 i mappe (1) til respektive ark i mappe (2) og evt. melde, hvis den ikke finder det søgte.

Data skal "skrives ind" i nederste ledige række på hver ark.
Avatar billede jens48 Ekspert
01. marts 2016 - 23:19 #1
Hvis du har begge mapper åbne vil nedenstående makro måske kunne klare det. Jeg har kaldt de to mapper "Fra" og "Til". Arknavn står i kolonne A i "Fra" og den overfører det der står i kolonne B til G i "Fra" til kolonne A til F i "Til". Makroen skal indsættes i et modul i "Fra":

Sub tranfer()
Dim Sht As String
Dim x, y As Long
For x = 2 To 31
Sht = Cells(x, 1)
y = Application.CountA(Workbooks("Til.xlsm").Sheets(Sht).Range("A:A"))
Range(Cells(x, 2), Cells(x, 7)).Copy Destination:=Workbooks("Til.xlsm").Sheets(Sht).Cells(y + 1, 1)
Next
End Sub
Avatar billede denero Juniormester
02. marts 2016 - 15:19 #2
Undskyld den sene respons!

Tak for dit svar. Jeg oplyste ikke, at jeg faktisk "kalder" mappe "Fra" fra mappe "Til" og skal afvikle koden herfra.
Avatar billede denero Juniormester
30. marts 2016 - 08:51 #3
Lukker