Avatar billede quarkb Nybegynder
29. februar 2016 - 19:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Vis ekstra form felt hvis radio button er valgt

Jeg ved ikke om det er her eller i JavaScript dette spørgsmål høre hjemme.

Jeg har 4 radio buttons hvor jeg gerne vil at der bliver vist et ekstra tekst felt hvis der vælges en bestemt af de 4 radio buttons.
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
29. februar 2016 - 19:55 #1
>Jeg har 4 radio buttons hvor jeg gerne vil at der bliver vist et ekstra tekst felt hvis der vælges en bestemt af de 4 radio buttons.
det er javascript du skal ud i.

test på værdien af din radion, og er den den du ønsker, visses et ekstra tekst felt
Avatar billede quarkb Nybegynder
29. februar 2016 - 20:02 #2
Jeg er ikke særlig stiv i JavaScript, kan du give et eksempel
Avatar billede quarkb Nybegynder
29. februar 2016 - 20:30 #3
Fandt denne fra softspot og med lidt tilretning er det lige det jeg ønsker.

<html>
<head>
<title>test visning af kontroller</title>
<script type="text/javascript">
var activeElement;
function showElement(element) {
  if(activeElement) activeElement.style.display = 'none';
  activeElement = document.getElementById(element);
  if(activeElement) activeElement.style.display = 'block';
}
</script>
</head>
<body>

<form ID="Form1">
<input type="radio" name="rad" onclick="showElement('txt1')" >vis txt1<br>
<input type="radio" name="rad" onclick="showElement('div1')" >vis div1<br>
<input type="text" name="txt1" id="txt1" style="display:none" value="">
<div id="div1" style="display:none">En anden tekst</div>
</form>

</body>
</html>
Avatar billede quarkb Nybegynder
29. februar 2016 - 20:32 #4
Fundet i denne tråd: http://www.eksperten.dk/spm/642284
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
29. februar 2016 - 20:33 #5
en anden måde

<!DOCTYPE html>
<html>

<body>

<form id="frm" action="">
  <input type="radio" name="gender" value="male">     Male<br>
  <input type="radio" name="gender" value="female"> Female<br>
  <input type="radio" name="gender" value="other"> Other

  <input type="hidden" name="gender_text" id="gender_text">

</form>

<script>
var element = document.getElementById("frm");
element.addEventListener("change", myFunction);

function myFunction() {
    var elm = document.getElementById("gender_text");
    var val = document.querySelector('input[name="gender"]:checked').value;
    var input_type = (val == "other")? "text" : "hidden";
    elm.type=input_type;
}
</script>
</body>
</html>
Avatar billede quarkb Nybegynder
29. februar 2016 - 20:43 #6
Måske også en mulighed, jeg kan dog bedre overskue løsningen i nævnte tråd