Avatar billede anskov Mester
07. marts 2016 - 11:29 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kør makro med HVIS sætning

Hej Alle

Sagen er den at jeg har fundet ud af at lave dato/tidsstempling, dog kun ved at tillade cirkulære referencer. Dette vil mit arbejde ikke have, de mener det er fy fy.

Men hvor om alting er, så tænkte jeg at lave en makro der bliver afspillet (med funktionen indsæt dato), når f.eks. A2>0.
Det vil sige kan jeg få makroen til at køre med en HVIS(A2>0;"kør makro","").så snart jeg indtaster en værdi i A2?

bedste hilsner
Søren
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
07. marts 2016 - 13:17 #1
prøv at se på denne fil:
http://web.gratisupload.dk/f/8v1whhawgi
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
07. marts 2016 - 13:19 #2
den sætte tiden når man taster en måling ind.
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
07. marts 2016 - 13:29 #3
må kunne ændres til dit behov....
Avatar billede anskov Mester
07. marts 2016 - 14:27 #4
Hej Bjarne

det ser ikke ud til at linket helt virker, det er som om der ikke er uploadet noget?

Bedste hilsner
Søren
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
07. marts 2016 - 17:25 #5
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
07. marts 2016 - 17:26 #6
Ellers send din mail adresse til mig du finder min under min profil..
Avatar billede anskov Mester
08. marts 2016 - 09:27 #7
Hej Bjarne

Det er jo guld værd :-) ... Bare lige et spørgsmål.
Jeg vil nemlig også gerne have det til at fungere med en dato.
Så derfor troede jeg lige jeg var klog og lavede den her (Den første er til tiden, som virker, den anden er hvor jeg bare prøver at lave det om til dato, dog melder den fejl "Ambiguous name detected: Worksheet change"):

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target <> "" And Cells(1, Target.Column) = "Aktivitet" Then Target.Offset(0, 2) = Format(Time, "hh:mm:ss")
If Target = "" And Cells(1, Target.Column) = "Aktivitet" Then Target.Offset(0, 2) = ""
End Sub

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target <> "" And Cells(1, Target.Column) = "PO" Then Target.Offset(0, 8) = Format(Date, "dd/mm/yyyy")
If Target = "" And Cells(1, Target.Column) = "PO" Then Target.Offset(0, 8) = ""
End Sub

Bedste hilsner
En meget glad Søren :-)
Avatar billede anskov Mester
08. marts 2016 - 09:30 #8
Ikke noget jeg skulle bare samle det under et, så jeg har fundet ud af det.....Du fortjener nogle point Bjarne.
Avatar billede anskov Mester
08. marts 2016 - 11:02 #9
Så lige et hurtigt spørgsmål alligevel (bare rent nysgerrighed).
Typisk når jeg laver lidt i arket, trækker celler eller deleter celler osv. så kommer der en "Run-time error: 13: Type mismatch" op, men den ser ikke ud til at have betydning nogen steder, men hvad skyldes dette?
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
08. marts 2016 - 17:07 #10
den fejl ved jeg hvad skyldes, men godt du fik det til at virke
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
09. marts 2016 - 16:16 #11
ups der mangler et ikke, jeg ved ikke hvad den fejl skyldes...