Avatar billede EGGM Nybegynder
09. marts 2016 - 09:04 Der er 3 kommentarer

Overfør data fra et regneark til en rapport i et andet regneark

Hej

Jeg har et regneark med en masse stamdata. Hver linje i arket med stamdata udgør en "ny" rapport i et andet regneark.

Mit spørgsmål er om det er muligt at oprette en makro, det gør det muligt at klikke på en linje i stamdata arket, så der automatisk oprettes en ny rapport, hvor disse data indgår.
Avatar billede supertekst Ekspert
09. marts 2016 - 11:29 #1
Ja - det er muligt. Men det er nødvendigt med detaljer..
Evt. Upload regnearket eller en model heraf.

og så velkommen til Eksperten..
Avatar billede EGGM Nybegynder
09. marts 2016 - 13:49 #2
Hej

Jeg kan desværre ikke uploade regnearket eller databasen da begge dele indeholder fortrolige oplysninger, så jeg vil prøve at beskrive problemet simpelt.

Forskellige data fra databasearket skal bruges i rapporten. fx skal indholdet af celle D2 i stamdataarket overføres til celle F6 på rapporten ect.

Jeg har forsøgt mig med at oprette en makro og en knap så data overføres når jeg kører makroen. Problemet er at når jeg går ned på næste linje skal processen starte forfra - altså nu er det indholdet af celle D3 som skal overføres til celle F6 i rapporten ect.

Jeg har åbnet databasearket og rapporten i to forskellige vinduer.

Hvis du har brug for yderlige detaljer skal jeg prøve om jeg kan beskrive det bedre.

..og tak:)
Avatar billede supertekst Ekspert
09. marts 2016 - 13:57 #3
Hej EGGM

Det forstås med fortrolige oplysninger - men det må være muligt at opbygge en model, der illustrerer det ønskede - altså hvad skal flyttes til hvad.

PS: Anvend Kommentarer når du svarer. Svar er KUN til forslagsstiller - idet SVAR er signal om, at her er der en løsning som (måske) kan anvendes.
Et SVAR kan så Accepteres eller Afvises af opgavestilleren.
(Du er ikke den første.. :-)