Avatar billede eiken Nybegynder
12. marts 2016 - 03:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan virker en 500 watt halogen Spot

Hvordan virker en 500 watt halogen Spot med bevægesels sensor ?
Avatar billede claes57 Ekspert
12. marts 2016 - 08:20 #1
The "motion sensing" feature on most lights (and security systems) is a passive system that detects infrared energy. These sensors are therefore known as PIR (passive infrared) detectors or pyroelectric sensors. In order to make a sensor that can detect a human being, you need to make the sensor sensitive to the temperature of a human body. Humans, having a skin temperature of about 93 degrees F, radiate infrared energy with a wavelength between 9 and 10 micrometers. Therefore, the sensors are typically sensitive in the range of 8 to 12 micrometers.

The devices themselves are simple electronic components not unlike a photosensor. The infrared light bumps electrons off a substrate, and these electrons can be detected and amplified into a signal.

You have probably noticed that your light is sensitive to motion, but not to a person who is standing still. That's because the electronics package attached to the sensor is looking for a fairly rapid change in the amount of infrared energy it is seeing. When a person walks by, the amount of infrared energy in the field of view changes rapidly and is easily detected. You do not want the sensor detecting slower changes, like the sidewalk cooling off at night.
Avatar billede eiken Nybegynder
16. marts 2016 - 17:49 #2
Hej
Nu er jeg ikke så god til engelsk.
Kan jeg ikke få det på Dansk ?
Læg venligst etv. oversættelse som svar.
Så kan du få point'ene.
Der er ikke andre end dig der har lavet indlæg.
TAK
Avatar billede claes57 Ekspert
16. marts 2016 - 19:59 #3
via translate.google.com (brug den - den er relativt god)
Den "bevægelse sensor" funktion på de fleste lys (og sikkerhedssystemer) er et passivt system, der registrerer infrarød energi. Disse sensorer er derfor kendt som PIR (passiv infrarød) detektorer eller pyroelektriske sensorer. For at lave en sensor, som kan detektere et menneske, du behøver at gøre sensoren følsom overfor temperaturen af ​​en menneskekrop. Mennesker, der har en overfladetemperatur på omkring 33,9 °C, udstråle infrarød energi med en bølgelængde på mellem 9 og 10 mikrometer. Derfor er sensorerne typisk følsomme i området fra 8 til 12 mikrometer.
Enhederne selv er enkle elektroniske komponenter i stil med en fotosensor. Det infrarøde lys bump elektroner fra et substrat, og kan påvises disse elektroner og forstærkes til et signal.
Du har sikkert bemærket, at dit lys er følsom over for bevægelse, men ikke til en person, der står stille. Det er fordi den elektronik pakke knyttet til føleren er på udkig efter en forholdsvis hurtig ændring i mængden af ​​infrarød energi det er at se. Når en person går forbi vil mængden af ​​infrarød energi i synsfeltet ændrer sig hurtigt og er let detekteret. Du ønsker ikke at sensoren detektere langsommere ændringer, ligesom fortovets afkøling om natten.
Avatar billede eiken Nybegynder
17. marts 2016 - 02:02 #4
translate.google.com  brug den - den er relativt god
-----
Det er dog det værste vrøvl jeg længe har hørt.
-------
når jeg skal skrive en besked en meddelse eller e-mail på engelsk
bruger jeg google translate.
Når oversættelsen er færdig syntes jeg (med den smugle engelsk jeg kan) at det lyder helt forkert.
Jeg translate oversættelsen tilbage til Dansk og det giver i mere end 90% den helt forkerte mening, så jeg må ofte bruge 2-3 timer på at skrive en korrekt meddelse eller e-mail.
Jeg arbejder mig ord for ord igennem meddelsen eller e-mailen.
Jeg gemmer de forskelline oversættelser (.txt), så google translate ikke roder tingene sammen.
I øvrigt arbejder jeg sammen med translate teamet om at gøre det bedre, jeg vil ikke tykes af med at google gemmer forskællige forslag, for så måske senere se på dem.
Så jeg har en direkte chat og e-mail kontakt til en google medarbrjder, og der sker noget der kommer rettelser-men det går meget langsomt.
Google translate er generelt noget lort.
Avatar billede claes57 Ekspert
17. marts 2016 - 03:07 #5
Relativt god: hvis man ikke kan et sprog, så giver den en rimelig idé om, hvad der står i en tekst. Men (som man jo også genkender fra snyde-emails) så er der mange sproglige fejl i, og det kan ikke bruges til seriøs kommunikation på et fremmedsprog.
Avatar billede eiken Nybegynder
29. marts 2016 - 21:11 #6
Det kan slet ikke bruges til noget