Avatar billede JSGAARD Praktikant
16. marts 2016 - 10:22 Der er 3 kommentarer

Word brev skabelon

Hej,

Jeg er ved at lave en skabelon til standard breve.
Kan man gøre så word sletter linjer, når man skriver en ny?
Jeg vil gerne at Hilsen XXX er på den samme position i word arket altid, men når jeg skriver vil det flytte sig hver gang der skrives en ny linje.
Eks.
Hej navn

"skriv tekst"

Hilsen
XXX
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
16. marts 2016 - 11:23 #1
Det vil f.eks. være muligt at opnå en fast position, hvis du opretter en tabel uden kanter, med én kolonne og f.eks. 3 rækker (til adressat, brevindhold og sluthilsen) og sætter højden af rækken til brevindholdet til en præcis højde via "Egenskaber for tabel".

MEN jeg mener ikke, det er en fornuftig løsning til en normal brevskabelon at gøre opsætningen afhængig af, at der kun er plads til en fastsat mængde tekst. Hensigten med en brevskabelon er normalt at lave det sådan, at alle breve, uanset omfang og type af indhold, står pænt og i overensstemmelse med det fastlagte design.

Signaturen med "Venlig hilsen" eller hvad man nu vælger af sluthilsen bør ikke stå på et fast sted men i en fast afstand fra sidste linje i selve indholdet i brevet, uanset om indholdet fylder få linjer eller flere sider. Afstanden mellem sluthilsen og sidste indholdslinje kan styres af, at der på den typografi, der bruges til sluthilsen, defineres den ønskede afstand før via dialogboksen "Afsnit".
Avatar billede JSGAARD Praktikant
16. marts 2016 - 11:36 #2
Det kan du have ret i. Tror jeg lader det være flydende som du skriver, tak for hjælpen. :)
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
16. marts 2016 - 12:06 #3
Velbekomme.