Avatar billede eiken Nybegynder
16. marts 2016 - 18:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Formatering af WD My Cloud HD

Jeg har fået en WD My Cloud på 2TB.
Nu vil jeg helere bruge HardDisken som en almindelig 2 TB HD.
Jeg har taget den ud af kabinettet så den nu fretræder som en ganske almindelig WD 2TB Harddisk.
Men jeg kan ikke se den ?
Hvilket filsystem kører en WD My Cloud disk med ?(der er rart at vide, hvis jeg får brug for at tilbage sætte disken)
Hvordan formaterer jeg den til NTSF filsystem som jeg formoder er det filsystem der bruges i XP 32-Bit version ?

Hvorfor XP - Jag har en meget Brugt gammel Medion, Pentium 4, 3,2 GHz - Den her er en +++ Model, den Banker alle mine dual og quadcore ud af bagdøren.
Windows XP 64-Bit Version (som kører samme filsystem som 7,8.1,og 10) kan heller ikke se den.
Avatar billede claes57 Ekspert
16. marts 2016 - 18:56 #1
xp - hurtigt - men utæt. Det er dit valg.
se i kontrolpanel, om den er i enhedshåndtering. Hvis ja, så kan windows se den (med hjælp). Du skal bare tildele den et drevbogstav.

Hvis du vil tilbage-mulighed, så brug fx macrium reflect (gratis) der laver et image af disken, som den er pt. Det image gemmer du så på din pc (det er pakket, og da disken primært er tom, så fylder det ikke meget). Så kan du altid køre det image tilbage på disken, og få din wd tilbage som genfødt.
Avatar billede eiken Nybegynder
16. marts 2016 - 19:59 #2
enhedshåndtering er der ikke noget der hedder i denne version af XP, det nærmeste er Computeradministration, Diskhåntering.
Her ese disken på samme måde som i HD-Tune Pro - ingen disknavn, ingen filsystem.
Jeg får ikke mulighed for at tildele disken et drev bogstav.
Hvad med Kommandoprompt, kan du give en dansk vejledning til at finde og formaterer disken her.
Kommandoprompt, YES
:)
Avatar billede eiken Nybegynder
16. marts 2016 - 20:01 #3
Her ese disken  Her ses disken...
Avatar billede claes57 Ekspert
16. marts 2016 - 20:08 #4
så har du et 'gammelt' problem. xp kan så ikke se diske, der er så store. Den kommer du ikke ud over før du via 3.die parts værktøj har delt den op i mindre bidder (fx 4*512gb)
3.die parts værktøj kunne fx være en linux-cd - disse kan du køre som 'live-cd', dvs uden at installere noget. Og fra den har du værktøj til at opdele diske i partitioner, og fx lave 4*512gb ntfs - det kan typisk gøres udcen at du taber programmer på originalen, så den første partition er så den, der indeholder wd-original-software, som du laver et image af.
http://gparted.org/livecd.php
Avatar billede eiken Nybegynder
17. marts 2016 - 03:16 #5
Alle XP versioner kan se harddiske op til 2,2 TB, forudsat at disse er partioneret i en formationstabel som understøttes af XP.
XP 64-Bit kan se alle partionstyper og håndterer ubegrænset harddisk størrelser, partioner, af samme type som 7,8,1 og 10.
GUID pattionstabel, GTP format.
Avatar billede eiken Nybegynder
29. marts 2016 - 21:15 #6
Kom ikke med dumme svar som du ikke ved noget om
Avatar billede claes57 Ekspert
29. marts 2016 - 21:26 #7
Ok. Min wd disk virker fint hos mig. Du kan ikke få din til at virke. En af os er dum. Gæt.