Avatar billede twinb Novice
29. marts 2016 - 16:25 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fjernelse af rød farve fra links

Hej

Jeg er rookie hvad angår HTML programmering, så jeg håber I kan hjælpe mig.

Jeg har opbygget en simpel intranetside med links til andre sider på intranettet. Når man har besøgt disse sider, vil jeg gerne, at linket ikke farves rødt bagefter, men at den oprindelige tekstfarve bevares. Jeg har f.eks. følgende kode, hvor et link er placeret i en tabel:

<td class="ms-rteTableEvenCol-default ms-rteThemeForeColor-1-0" rowspan="1" colspan="1" style="height: 19px; text-align: center; width: 302px; background-color: #134870"><span style="background-color: #134870"><span style="background-color: #134870"><span style="background-color: #134870">&#8203;<a href="/ServiceCenter/KnowledgeCenter/DocumentsDK/Organisationsplaner/Finance%20Department.pdf">Finance Organisation</a><a></a><a></a><a></a></span></span></span></td>

Hvad skal jeg tilføje i koden og hvor? (koden er sikkert også lidt rodet efter jeg har prøvet mig lidt frem).
Avatar billede claes57 Ekspert
29. marts 2016 - 17:02 #1
ret bare fra
<td class="ms-rteTableEvenCol-default ms-rteThemeForeColor-1-0" rowspan="1" colspan="1" style="height: 19px; text-align: center; width: 302px; background-color: #134870"><span style="background-color: #134870"><span style="background-color: #134870"><span style="background-color: #134870">&#8203;<a href="/ServiceCenter/KnowledgeCenter/DocumentsDK/Organisationsplaner/Finance%20Department.pdf">Finance Organisation</a><a></a><a></a><a></a></span></span></span></td>

til
<td class="ms-rteTableEvenCol-default ms-rteThemeForeColor-1-0" rowspan="1" colspan="1" style="height: 19px; text-align: center; width: 302px; background-color: #134870">&#8203;<a href="/ServiceCenter/KnowledgeCenter/DocumentsDK/Organisationsplaner/Finance%20Department.pdf">Finance Organisation</a></td>

og så skal du se et andet sted med
a:visited { color:#FF0000; }
den kan fjernes, så så vises besøgte links ikke (dvs de er standard-farvet)
Avatar billede twinb Novice
30. marts 2016 - 13:58 #2
Hej claes57

Tak for input. Det gjorde koden lidt kortere.

Det kodestykke du skriver, "a:visited..." står ikke noget sted i min samlede kode.
Avatar billede claes57 Ekspert
30. marts 2016 - 14:14 #3
du skal se i <Head> i koden. der er en linje i stil med
<LINK REL="stylesheet" type="text/css" href="inkl/main.css">

der kan være flere - så må du dem alle igennem.
I dette tilfælde er der en mappe
inkl
hvor der ligger en fil
main.css
og i denne ligger en typisk lang række css-koder, bla a:visited

normalt kan filerne åbnes med notebook, så du søger bare efter :visited
Avatar billede twinb Novice
30. marts 2016 - 14:54 #4
Hmm okay, det er jeg ikke lige med på. Jeg har prøvet at kopiere hele koden ind i notebook og søgt efter "link", "stylesheet", "visited" men ingen af dem kan findes i koden.
Avatar billede claes57 Ekspert
30. marts 2016 - 15:27 #5
er det lavet via et cms system (fx joomla eller wordpress) så er det opsætningen/designet af siden, du skal ind på.
Avatar billede twinb Novice
18. april 2016 - 16:32 #6
Okay, tak for svaret. Jeg har taget fat i min arbejdsgiver, da jeg ikke har adgang til opsætningen/designet af siden.

Claes, vil du give et svar, så jeg kan tildele dig point for din hjælp og lukke spørgsmålet?
Avatar billede claes57 Ekspert
18. april 2016 - 17:12 #7
Bare luk selv. Løsningen er jo låst af arbejdsgiver.
Avatar billede twinb Novice
19. april 2016 - 12:20 #8
Ok, jeg lukker spørgsmålet. Tak for din hjælp.