Avatar billede ac130172 Juniormester
31. marts 2016 - 11:17 Der er 7 kommentarer

Backup af sms fra Nokia Lumia 710 til en pc.

Halløj derude.

Er der nogle der ved hvordan man laver en backup af sine sms beskeder fra en Nokia Lumia 710 telefon til en pc, således, at man kan gemme sms og evt. læse dem på pc. Har google på alt. Nægter at tro, at det ikke kan lade sig gøre.

Tak for hjælpen.
Avatar billede claes57 Ekspert
31. marts 2016 - 14:17 #1
i windows phone:
find 'Overfør mine data'
klik IKKE på fortsæt, men på ... i bunden
vælg 'eksporter til sd-kort
sæt hak i SMS (og evt mms / kontakter)
klik Start.

Så vil telefonens cd-kort have en mappe \backup\data\
heri er en mappe, der har dato/tid som navn fx 20160331...
Og deri ligger så mappe sms, og en fil sms.vmsg
Den fil kan du se på pc hvis du kabler op med usb, så tlf er i stifinder - den kan åbnes og læses med notesbog.
Avatar billede ac130172 Juniormester
31. marts 2016 - 14:58 #2
Kan ikke lige finde den funktion i Lumia 710. Skal siges, at jeg er nu på sådan en telefon.
Avatar billede claes57 Ekspert
31. marts 2016 - 15:17 #3
Fra startsiden, scroll helt ned i bunden. Til højre er tekst 'Alle apps ->' tag den. Spå har du en alfabetisk liste over alle apps, og der er også en 'søge lup' klik på lup, og skriv 'overfør' så kan du klikke på app direkte.
Avatar billede ac130172 Juniormester
01. april 2016 - 09:25 #4
Den funktion er desværre ikke i telefonen. Luppe er der men når man søger på "overfør" kommer der ikke noget frem.
Avatar billede claes57 Ekspert
01. april 2016 - 09:47 #5
men det er windows phone 8.1 (se indstillinger, ned til system, og klik på Om.
Ellers gå i Store, scrolle til siden til Kategorier, og vælg Lumia collection. Der ligger 'Overfør mine data' (installer den, og kør)
Avatar billede ac130172 Juniormester
01. april 2016 - 13:00 #6
Under Lumia collection ligger

Creative studio
nokia kort
billedoptager
Nokia drive
ringtone maker
kamera ekstra
tællere
kontaktoverførsel
netværksopsætning
bluetooth-deling
afspil spil
Kontaktdeling

Men ikke "Overfør mine filer"
Avatar billede claes57 Ekspert
01. april 2016 - 13:21 #7
ok - så win-phone er ikke ens på telefoner (min er en 830). Prøv at køre 'kontaktoverførsel' det kan være, at den så indeholder sms også.