Avatar billede benderlassen Nybegynder
17. april 2016 - 14:31 Der er 3 kommentarer

Opbrudte intervaller i datasæt

Hej!
Er det muligt at lave opbrudte intervaller? Eksempel(billede vedhæftet):
- Jeg har en kolonne med en masse data, og vil gerne have =DMAX af celle A2, A6 og A10 - men altså ikke de celler der ligger ind imellem.

Er det muligt - og hvordan skriver jeg i så fald intervallet?

Tak!

http://imgur.com/xbemMvy
Avatar billede Mads32 Ekspert
17. april 2016 - 14:56 #1
Hej benderlassen

Er det altid de samme celler der skal beregnes Maks fra. Så opret 3 celler der henter værdierne i A2, A6 og A10.  Opret formlerne i den en fri kolonne. indsæt formel i eksempelvis  F2, F3 og F4, og i F1 indsættes formel for Maks.
Avatar billede Mads32 Ekspert
17. april 2016 - 14:59 #2
Hej benderlassen

Du kan også skrive

=MAKS(A2;A6;A10)
Avatar billede ebea Ekspert
17. april 2016 - 15:09 #3
Med en matrixformel, som din opstilling ser ud:
{=MAKS(HVIS(A2:A13="Salg";B2:B13))}

Husk at formlen skal angives ved hjælp af Ctrl+Shift og Enter

Kan tilrettes med det ønskede søgenavn (Salg i dette tilfælde)