Avatar billede Sara_Alstrup Praktikant
07. maj 2016 - 09:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

HVIS spørgsmål 2

Hej eksperter :0)

Jeg vil gerne lave en udregning i Excel, der har mange led af "HVIS'er". Jeg ved ikke, om det kan lade sig gøre og slet ikke, hvordan man gør. Sagen er, at jeg har tre sæt af betingelser:

1) Hvad er det "bedste" felt, der står 1 i? (Der er 8 mulige)
2) Hvor højt er tallet i et bestemt felt? Der er 3 intervaller (0, 1, >1)
3) Hvor højt er tallet i et bestemt felt? Der er 5 intervaller (< 2, 2-5, 6-10, 11-16, >17)

Se et billede af, hvordan det manuelle skema ser ud her:
https://excel-hjaelp.wikispaces.com/file/detail/Skærmbillede+2016-05-07+kl.+08.51.03.png

Udregningen skal så sige: Hvis der er kryds i "Slørvingenymfe", der er "0" i felt for "minusser" og der er 2-10 for "diversitet" så skal der står 5 i feltet, Hvis der er kryds i "Slørvingenymfe", der er "0" i felt for "minusser" og der er 11-16 for "diversitet" så skal der står 6 i feltet OSV.

Kan det mon lade sig gøre og er der nogen, der kan give mig en ide om, hvordan jeg kan lave det?

På forhånd tak
Sara Alstrup
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
07. maj 2016 - 17:29 #1
Avatar billede Sara_Alstrup Praktikant
10. maj 2016 - 08:56 #2
Hvor er det bare flot! Tusind tak for hjælpen. Jeg glæder mig til at sidde og rode videre med det i weekenden. Kan du gøre sådan igen, så jeg kan acceptere dit forslag?

Mange glade hilsner Sara
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
10. maj 2016 - 10:03 #3
OK.