Avatar billede ugoran Nybegynder
11. maj 2016 - 22:56 Der er 6 kommentarer

router med afbryderknap for wifi. Findes det?

Vi har lige fået installeret en fiberboks fra Fibia.
Vi ønsker at bruge det trådløse netværk så lidt som møjligt for at mindske EM-strålning i hjemmet. Derfor har vi vores computre koblet til boksen via ethernetkabel. I fiberboksen er der en indbygget router, men der er det trådløse netværk på hele tiden når boksen er tændt eller man kan vælge at slukke signalet helt fra fibias central, hvilket vi har valgt at gøre. Men vi har stadigvæk brug for det trådløse ind i mellem. Derfor vil jeg høre om det er nogen der ved om man overhovedet kan få en router som vi kunde bruge i forbindelse med fiberboksen, som har en afbryderknap for wifi, så at man nemt kan slå det trådløse fra eller til?
hilsen Göran
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. maj 2016 - 00:29 #1
Det er i princippet meget simpelt. Du får anskaffet en eller anden tilfældig/billig wifi-router, ud over den du har fra din fibernet-udbyder. Kablet forbindelse til den du har. Og så tænder og slukker du den ved kontakten efter behov. Er dine behov små, kan den være både billig og brugt.

Det kan være en smule tricky at få den installeret optimalt, men spørg bare.
Avatar billede milter Ekspert
12. maj 2016 - 01:01 #2
Løsningen afhænger måske af, hvilken router I har. Men, uanset model, Så prøv at kigge her:

http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/20567/~/enabling-the-wireless-network-using-the-wifi-button

... eller her:

https://www.google.dk/search?espv=2&biw=1280&bih=909&tbs=qdr:y&q=router+external+switch+on+off+wifi&spell=1&sa=X&ved=0ahUKEwjOmbbCj9PMAhXKJ5oKHeP5CYgQBQgYKAA

Andre har måske lidt mere kendskab til den slags udstyr. Og, nu du er inde på emnet, så husker I selvfølgelig at slå alle Bluetooth-enheder fra på jeres computere og trådløse telefoner derhjemme, når I ikke bruger dem?
Avatar billede ugoran Nybegynder
12. maj 2016 - 08:48 #3
Tusind tak! Det tror jeg vil løse mit problem.
Avatar billede Blueeyez Mester
12. maj 2016 - 10:36 #4
TP-Link har nogle router hvis ikke alle deres har dette.. Har selv en TP-Link N750 og archer c5 1200 som begge har en switch på sig hvor man kan slå wifi fra.. Og har det af samme årsag :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
12. maj 2016 - 15:30 #5
Well, Asus RT-AC87U har også knap til wireless on/off og i øvrigt en super router.

Se f.eks. https://www.asus.com/us/Networking/RTAC87U/
Avatar billede ugoran Nybegynder
27. maj 2016 - 11:51 #6
Tak for alle forslag!
Jeg har nu anskaffet mig en router med den omtalte afbryderknap og det fungerer som det skal!