Avatar billede pwn Forsker
16. maj 2016 - 21:52 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Starte direkte i DOS med XP installeret

Jeg har en gammel PC med Windows XP på. Jeg skal kun bruge nogle DOS-programmer (PCPLUS, WordPerfect og PlanPerfect) og ønsker ved start at starte i DOS i fuld særm. Via XP's DOS-promt får jeg kun et (alt for) lille vindue.

Hvordan gør jeg det, hvis det ellers kan lade sig gøre?!
Avatar billede mediman Nybegynder
16. maj 2016 - 21:54 #1
Avatar billede pwn Forsker
16. maj 2016 - 22:05 #2
--> Mediman, kan du uddybe en lille smule? :-)
Avatar billede mediman Nybegynder
16. maj 2016 - 22:13 #3
Søg på Google efter dos boot disk
Avatar billede bvirk Guru
17. maj 2016 - 18:26 #4
Et stort (gammeldags 'dos' ) vindue er ikke længere væk fra et almindelig console windue end tast kombinationene <alt><return> - uanset om det er cmd.exe eller command.com
Et sådant kan starte automatisk på et link i mappen %userprofile%\Menuen start\programmer\start og gives den en genvejstast kan der skiftes meget let mellem almindelig windows og gammeldags 'dos'.
Er det ikke bedre end at boote op i 'dos' ?
Avatar billede pwn Forsker
18. maj 2016 - 21:03 #5
---> bvirk, meget enkelt og kan bruges selom det ikke er et direkte start i DOS. Send et svar.
--> mediman,blev ikke meget klogere af dine links, men det kan jo skyldes mit it-niveau ;-) Jeg deler pointene mellem jer.
Avatar billede bvirk Guru
18. maj 2016 - 23:58 #6
Glæder mig at det kunne bruges.