Avatar billede SteffHelle Praktikant
31. maj 2016 - 11:15 Der er 12 kommentarer

WiFi til arrangement

Hej allesammen

Jeg har fået til opgave at lave wifi til et arrangement. Vi skal bruge noget brigede sende udstyr + accessespoint. Jeg er bare usikker på hvad jeg skal købe. Det er til udendøres brug. Jeg har kigget på Ubiquiti Networks udstyr, men jeg er bare ikke helt sikker på hvad jeg skal købe. Jeg sætter en router op foran master senderen/senderne. Udstyret kommer til at sidde på master så signalet ikke bliver brudt.

http://hellehallen.dk/wp-content/uploads/2016/05/græs2.jpg
http://hellehallen.dk/wp-content/uploads/2016/05/græs-med-wifi2.jpg

Hilsen

Steffan Skydt
Helle Hallen
Avatar billede HenningKnudsen Juniormester
31. maj 2016 - 12:45 #1
Hej Steffan,

Mht til hvilket udstyr du skal vælge vil jeg gerne høre, hvor mange enheder skal det håndtere og hvor stort et område skal dækkes og er der krav til hastighed eller lign?

Vh.
Henning Knudsen
Avatar billede SteffHelle Praktikant
31. maj 2016 - 12:55 #2
Det er kun til udstillerne. Så omkring 100 personer. Jeg har 300/300 Mbit forbindelse til rådighed (Stofa)
Avatar billede jornielsen Praktikant
31. maj 2016 - 13:26 #3
Prøv at kontakte dem her, så er du fri for at købe udstyret selv og du står ikke med driftansvaret til dit arrangement.

http://eventbetaling.dk/netvaerkoginternet.asp

Jeg har intet med dem at gøre, men kender dem fra tidligere arrangementer jeg har været involveret i.
Avatar billede HenningKnudsen Juniormester
31. maj 2016 - 13:46 #4
Ok.
Da jeg ikke kender hvilket dækningsområde, evt. afstand fra "krydsfelt" til det faktiske område og evt. forhindringer er svært helt konkret at sige, hvilket udstyr du skal bruge. Når det er sagt så vil jeg anbefale at dig at kigge på produkter fra ligowave - de leverer udstyr til indendørs, udendørs og punkt til punkt løsninger.
Klient-mæssigt er du dækket ind med 2 stk AC (du vil også have overkapacitet, men det vil jeg anbefale fremfor en løsning der ligger lige til grænsen og dermed er "presset" og har større risiko for at blive ustabil.
Afhængig af omgivelser og afstand kan du evt. supplere med punkt til punkt eller multipunkt udstyr.
Vil du kvalitets mæssigt op af stigen, anbefaler jeg dig produkter fra Ruckus.
Avatar billede HenningKnudsen Juniormester
31. maj 2016 - 13:49 #5
Beklager har lige været for hurtig, har lige set dine tegninger, der skal mere end 2 stk. AP til... tænker du skal have 3.
Avatar billede HenningKnudsen Juniormester
31. maj 2016 - 13:52 #6
Gør du efter ligowave så kig efter NFT-2N-OD med Omni antenner, vælger du Ruckus så kig efter T300.
Avatar billede SteffHelle Praktikant
31. maj 2016 - 14:11 #7
Jeg kan ikke rigtig finde nogle priser på ligowave udstyr nogen steder.
Jeg skal jo helst have det så billigt og godt så muligt. Jeg ved godt at kvalitet og pris hænger sammen for det meste, men nogen gange er man jo heldig og finde noget billigt....
Jeg regner ikke med at der er hastighedstab hen til master senderen da den har et netkabel i bagenden og der er ca. 40 meter netkabel.

http://hellehallen.dk/wp-content/uploads/2016/05/græs-med-wifi-luft-foto.jpg
Der står målestok nederst til højre
Avatar billede HenningKnudsen Juniormester
31. maj 2016 - 14:35 #8
Ligowave ligger i pris niveau 2.500 - 3.000- antenner koster ikke så meget.
Ruckus ligger noget højere.
Avatar billede SteffHelle Praktikant
31. maj 2016 - 14:53 #9
Okay så hvor mange ligowave? 4 styk + antenner? Mere?
Avatar billede HenningKnudsen Juniormester
31. maj 2016 - 15:03 #10
Ja 3 eller 4.
Skal du have en mere nøjagtig pris så giv mig et kald så vil jeg gerne hjælpe dig med det.
Avatar billede SteffHelle Praktikant
31. maj 2016 - 16:05 #11
Super jeg ringer lige i morgen formiddag, hvis du har tid der.. ;-)
Avatar billede HenningKnudsen Juniormester
01. juni 2016 - 11:12 #12
Du er velkommen.