Avatar billede hlt Juniormester
17. juni 2016 - 09:39 Der er 1 kommentar og
1 løsning

udregninger virker ikke ved første load af side

Hej,
Jeg sidder og skal vedligeholde noget gammelt asp kode. Den tidligere programmør har ikke været så super god til at kommentere sin kode. Så jeg har forsøgt at adskille kode fra design for at få et overblik over hele siden. Og skære alt det overflødige "støj" fra. Lidt den tankegang som man ser i .net, som jeg er vant til at arbejde i. Så jeg har lavet en side, som kun har design og indlæser variabler med response.write. I toppen af denne side, har jeg så included min "codebehind fil med en masse subs, som laver mine udregninger.
Når så min design side indlæses, kalder den mine subs som så laver alle udregninger som så bliver vist i min design fil.
Det virker sådan set fint nok. Eller det vil sige. Jeg har lagt mærke til at første gang jeg indlæser min side, er alle udregninger tomme. Men anden gang den åbnes, er alle udregninger lavet og den vises som den skal.

Men det er jo selvfølgelig ikke godt nok. Jeg kan så ikke helt gennemskue, hvorfor det ikke virker. Den gamle kode, hvor alt var rodet sammen, virkede fint, den var bare ikke til at overskue. Nok mest pga. den måde den gamle programmør havde lavet sine egen udkommenteringer. Så der lå temmelig meget kode som ikke blev brugt.

Mit bud er så, at det har noget med den måde som includes indlæses på. Det skal så siges, at den side jeg arbejder på, er includet fra en anden side som igen er includet fra en anden side. Jeg tror faktisk at vi er nede i 4 include. Så det er lidt umuligt at finde rundt.
Avatar billede hlt Juniormester
17. juni 2016 - 10:13 #1
Mit spørgsmål er vel så, om der er nogen der har et bud på, hvorfor det ikke virker ved første indlæsning, men fint nok ved anden? Altså, første gang jeg logger ind på siden, og åbner den pågældende side, der virker den ikke. Men hvis jeg navigerer rundt og vender tilbage til selvsamme side, virker det fint. Kan det være noget med den måde includes virker på?
Avatar billede hlt Juniormester
17. juni 2016 - 14:43 #2
Lukker... Fandt fejlen. Den tidligere programmørs grimme hack, var skyld i load fejlen....