Avatar billede Juniormester
17. juni 2016 - 16:12 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Oracle VM VirtualBox

Hej

Jeg prøver på at installere windows server 2008 og/eller 2012, men får samme fejl, 32 bit system, men min lenovo thinkpad er i5 64bit med win 10 pro.

Man kan kun vælge 32 bit operativsystemer i menuen når man vil lave en maskine, og der opstår fejlen, da min maskine er 64 bit, og trial server sofware er 64bit. ???
Avatar billede claes57 Ekspert
17. juni 2016 - 19:12 #1
https://www.virtualbox.org/manual/ch03.html#intro-64bitguests
you should enable the I/O APIC for virtual machines that you intend to use in 64-bit mode
Avatar billede Juniormester
17. juni 2016 - 19:59 #2
Thank you, now it works yeaahuuu ;-)
Avatar billede Juniormester
17. juni 2016 - 20:31 #3
Now I only get cmd after login as admin, how do i start gui?
Avatar billede claes57 Ekspert
17. juni 2016 - 20:55 #4
at jeg kørte engelsk i #1 var kun fordi jeg klippede tekst fra vb-sitet. Er bedre til dansk.
Før du starter den virtuelle maskine, så se lige opsætnings-siden igennem for den. Der skal være rigelig grafikram (jeg har den altid på maks), og ram til maskinen skal være nok (dvs om muligt 4gb eller bedre - dog ikke over 50% af din fysiske ram).
Avatar billede Juniormester
17. juni 2016 - 21:30 #5
Den starter fint grafisk, men efter admin login er der kun komandopront!
Avatar billede claes57 Ekspert
18. juni 2016 - 12:41 #6
luk her - og opret et nyt spg under 'win2008 server' - så kommer der andre ind, der har styr på den del.
Avatar billede Juniormester
19. juni 2016 - 16:18 #7
MIN FEJL, Problem løst, jeg installerede uden GUI, pinligt, med der er 4 valgmuligheder, og det er nr. 2 med GUI jeg skulle bruge, var for hurtig til at trykke enter, så 1´ste valg uden gui kom op... ;-)