Avatar billede Jakkr Juniormester
18. juni 2016 - 11:51 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fjern baggrunden, helt

Hej Alle sammen,
håber der er en der kan hjælpe mig.

Jeg er igang med at redigere en film, som er et skoleprojekt.
Vi laver noget ala et Talkshow og vi har brug for at der kommer et banner op (Det har vi styr på). Mit problem er så at jeg har banneret som et billede, som ligge på min mac.
Jeg skal have fjernet baggrunden fra billedet og gemt det så der stadig ikke er nogen baggrund, heller ikke en hvid eller sort.
Problemet er bare at jeg ikke lige pt. har adgang til Photoshop eller noget andet ligende. Så ville høre om der var nogle der kender en måde at gøre det på i Word, PowerPoint, Keynote osv. eller om der findes et alternativt billigt program til det og ikke mindst hvordan jeg skal gemme det?

På forhånd tusind tak!
Avatar billede mort1 Ekspert
18. juni 2016 - 12:23 #1
Mon ikke du kan bruge denne løsning "Removing the background from pictures"
https://www.youtube.com/watch?v=32ddggO6_KM
Avatar billede Jakkr Juniormester
18. juni 2016 - 13:23 #2
Mange tak Mort1 det var egentlig også det jeg havde prøvet, men kunne ikke finde ud af at gemme det uden baggrunden. Det skal nemlig ind i et IMovie projekt bagefter og stå mit på skærmen
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
18. juni 2016 - 18:02 #3
Adobe har frigivet den ældre Photoshop 9 til Mac og pc til gratis download. Man skal oprette et Adobe id.
http://alexanderleo.dk/fa-adobe-photoshop-gratis-lige-nu/
Når baggrunden er fjernet, gem som png. Formatet understøtter transparens.

Nem løsning: Send billedfilen til fr@finnrasmus.dk så returnerer jeg den som png med transparent baggrund.
Avatar billede Jakkr Juniormester
18. juni 2016 - 19:08 #4
Tusind tak, Finn.
Jeg prøver at installere Photoshop men det ender nok alligevel med "den nemme løsning". Det virkelig pænt af dig. Mange tak herfra til dig og til Mort1!
Avatar billede Jakkr Juniormester
18. juni 2016 - 19:32 #5
Hej igen,
Kan det passe jeg ikke kan køre Photoshop det når min mac køre El Capitan 10.11.5? Og er Photoshop 9 og Photoshop Cs2 det samme?
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
18. juni 2016 - 19:58 #6
Photoshop 9 er en del af CS2-pakken.
Jeg ved ikke meget om Mac efter 2011.
Avatar billede Jakkr Juniormester
18. juni 2016 - 20:06 #7
Når jeg prøver at åbne CS2 versionen siger den:
installationen mislykkes.
Der opstod en ukendt fejl i installertionensprogrammet, hvorefter installertionen mislykkes...

Og når jeg prøver at downloade Photoshop 9 beder den om en produktkode, og den kan jeg finde, den er hvertfald ikk der hvor den skulle være (ifølge linket)
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
18. juni 2016 - 20:22 #8
Jeg har ikke selv afprøvet det, jeg har CS5 på pc.
Det virker åbenbart ikke.