Avatar billede Juniormester
22. juni 2016 - 22:39 Der er 7 kommentarer

Visual Studio 2015 og Danske bogstaver.

Hej

Jeg kan ikke bruge Æ Ø Å æ ø å i mine tekster når jeg skriver i Visual Studio 2015 (C++)  jeg er lidt ny på den platform, og kan ikke rigtig finde noget eller help support for danske bogstaver, kan man ikke tilføre det?
Avatar billede jakobdo Ekspert
22. juni 2016 - 23:38 #1
Avatar billede arne_v Ekspert
23. juni 2016 - 03:10 #2
"deg kan ikke bruge Æ Ø Å æ ø å i mine tekster" ??

Hvad goer du og hvordan manifesterer problemet sig?
Avatar billede Juniormester
23. juni 2016 - 14:03 #3
Her er output:

Test Program, der gerne skulle virke.... jeg skal lave danske bogstaver! ã Ï ? µ ° Õ !

Faerdig med at laese teksten...? Tast en tast pÕ keyboard....!
Avatar billede Juniormester
23. juni 2016 - 14:09 #4
Her er indput:

/*Test Promgram Example
Writes "Testprogram !" to the screen And waits for a keystroke to terminate*/
#include <stdio.h>

#include <conio.h>
void main(void)
{
    printf("Test Program, der gerne skulle virke.... jeg skal lave danske bogstaver! Æ Ø Å æ ø å !\n\n");
    printf("\n\n\n\n\nFaerdig med at laese teksten...? Tast en tast på keyboard....!\n");
    _getch();
}
Avatar billede arne_v Ekspert
23. juni 2016 - 15:15 #5
Dit program er OK.

Men dit program er jo skrevet i VS som er et Windows program og derfor bruger WIndows ÆØÅ, men en kommando prompt bruger DOS ÆØÅ.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. juni 2016 - 15:17 #6
To muligheder:

1) Ignorer problemet og brug engelsk i console input og output. Console er alligevel foraeldet som brugergraenseflade idag. Og dine ÆØÅ vil virke naar du skifter til GUI input og output.

2) Soeg paa netet og find ud af hvordan du faar en komamndo prompt til at bruge Windows tegnsaet.
Avatar billede Juniormester
23. juni 2016 - 15:28 #7
Ok tak, jeg er bare gammeldags :-D og 1000 tak for input, jeg vender tilbage, for at fortælle hvordan det er gået ;-)