Avatar billede joki Juniormester
23. juni 2016 - 14:48 Der er 1 kommentar

Middelware

Hej

Jeg har indtil videre skrevet et program som håndtere data mellem to systemer.
Det er skrevet som wpf, for at kunne få status over overførte data o.s.v.
Det er skrevet som en del af en samlet solution i vs 2015
(basalt set bare en hovedform som kan åbne de andre programmer), da jeg ved der kommer andre opgaver, som ikke nødvendigvis er middelware men kan genbruge en stor del af koden.
Nu er der så kommet en ny middeware opgave til et andet system, men jeg er blevet i tvivl om nedenstående.

- Er det klogt at "bygge" for mange programmer i samme solution (vil gerne gøre brug af kode genbrug), som ikke direkte relatere til hindanden eller skal hvert program i egen solution?

- Bør koden som henter/skriver data i de to systemer lægges som windows service ?

På forhånd tak
Avatar billede arne_v Ekspert
23. juni 2016 - 15:33 #1
Nu kender vi jo ikke detaljer, men umiddelbart ville jeg nok foreslaa:

X solution
    X middleware (enten en Windows service eller hosted i ASP.NET) project
    X admin GUI (WPF app) project
    X library (library delt mellem middleware og admin)
Y solution
    Y middleware (enten en Windows service eller hosted i ASP.NET) project
    Y admin GUI (WPF app) project
    Z library (library delt mellem middleware og admin)
Z solution
    Z middleware (enten en Windows service eller hosted i ASP.NET) project
    Z admin GUI (WPF app) project
    Z library (library delt mellem middleware og admin)
Common solution
    Common library (library delt mellem X, Y og Z)
Launcher solution
    Launcher (WPF app  baseret paa config) project