Avatar billede taae Juniormester
01. juli 2016 - 15:05 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Download af meget dyre spil

Vores datter er muligvis kommet til at sige ja til download af spillet Grand Theft Auto på min kones mobil. Konen har modtaget mail fra Itunes i dag om at regningen for begge spil bliver ca. 600 kr.  Jeg kan ikke se at spillet er blevet downloaded, men spørgsmålet er, er det et falsk mail, og hvis det ikke er, kan vi så stoppe det på nogen måder så pengene ikke bliver trukket ?

Er lidt i vildrede her.
Avatar billede jk45 Forsker
01. juli 2016 - 17:54 #1
Med 99% sikkerhed er det fup, det er et forsøg på at franarre jer konto oplysninger
Avatar billede Slater Ekspert
01. juli 2016 - 18:13 #2
Ja, Grand Theft Auto er en spilserie til spillekonsoller og PC, ikke til mobiltelefon. Der er nogle companion apps og mobilspil også, men det dyreste jeg kan se på iTunes koster $7. Så 600 kr? Det lyder som fup.
Avatar billede taae Juniormester
01. juli 2016 - 19:04 #3
Pyha, ok tak for det folkens. jeg beder konen om at se bort fra en mail.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. juli 2016 - 16:43 #4
tjek: apple kender dig. Så på din købs-mail står apple-id, navn og de sidste 4 cifre på kreditkort. Apple bruger altid navn i mail til dig.
Hvis der står 'Kære kunde' eller lignende, så er det fake.
Avatar billede taae Juniormester
25. september 2017 - 09:03 #5
smid svar