04. juli 2016 - 15:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hardware forslag til lille støjsvag (Windows) webserver, med lavt strømforbrug.

Hej Eksperter!

Er der nogen der har forslag til en lille støjsvag pc/server til brug for at hoste en enkelt lille webside med ganske få besøgende.

De vigtigste ønsker er:
1. Billig
2. Støjsvag
3. Strømbesparende

Mvh.
Jesper
Avatar billede chalde Seniormester
05. juli 2016 - 10:40 #1
En Intel Nuc.
Ex: http://nucblog.net/2016/01/skylake-i5-nuc-review-nuc6i5syh-nuc6i5syk/
Koster ca. 3000kr, med ram og 120gb SSD kan det gøres for lige over 4000kr. Evt. en sekundær spindeldisk til lokal backup/udvidet storage.
Fås også med en mindre CPU til ca. 900kr mindre.
Avatar billede Fido-dk Juniormester
06. juli 2016 - 12:22 #2
HP Microserver Gen8 er et godt bud
https://www.dustinhome.dk/product/5010890207/proliant-microserver-gen8-entry (de har lige kørt tilbud til 1350,- ish)

Mulighed for SSD i cd-bay og 4 std HDD giver masser af plads til data
opgradering til 8GB RAM er ikke så dyrt.

har en kollega som kører ESXi på den med 2-3 windows/linux test servere.

/Fido-dk
08. juli 2016 - 11:31 #3
Tak for forslagne, jeg ser nærmere på dem:-)

/Jesper