Avatar billede Nicklas Novice
14. juli 2016 - 22:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til fil håndtering?

Når jeg prøver at skrive denne i kode i netbeans:
$fh = fopen("testfile.txt", 'w') or die("Failed to create file");

                $text = <<<_END
                Line 1
                Line 2
                Line 3
_END;

fwrite($fh, $text) or die("Could not write to file");
  fclose($fh);
  echo "File 'testfile.txt' written successfully";

får jeg følgende fejl!

Warning: fopen(testfile.txt): failed to open stream: Permission denied in /Applications/XAMPP/xamppfiles/htdocs/fileHandling/index.php on line 14
Failed to create file.

Nogen som aner hvordan denne fejl løses?
Avatar billede arne_v Ekspert
14. juli 2016 - 22:16 #1
Du skal oprette filen et sted hvor PHP har adgang til at oprette filer.
Avatar billede Nicklas Novice
14. juli 2016 - 22:19 #2
Hej Arne_v :)

Jeg har oprettet filen på min lokale wampp server? for at få filen vist i min browser? Hvad ville du have gjort?
Avatar billede arne_v Ekspert
14. juli 2016 - 22:35 #3
$fh = fopen("testfile.txt", 'w') or die("Failed to create file");

forsoeger at oprette testfile.txt i defaukt dir for PHP (hvilket med brug af mod_php betyder default dir for Apache).

Det er ikke sikkert at der er skrive adgang der.

Proev:

$fh = fopen("C:\\somedirwhereeverybodycanwrite\\testfile.txt", 'w') or die("Failed to create file");
Avatar billede Nicklas Novice
14. juli 2016 - 22:58 #4
Hej Arne, tusind tak for din tid og svar, PHP har nu skrive adgang. Da jeg anvender Xampp som localhost, skal jeg bare højreklikke på wampp mappen, og vælge læse og skrive  rettigheder, super simpel, lidt pindeligt, men virker nu (Y) :D
Avatar billede arne_v Ekspert
15. juli 2016 - 01:43 #5
Du faar nok problemer hvis du senere skal uploade til et eksternt web hotel.