Avatar billede Marling Juniormester
29. juli 2016 - 11:47 Der er 22 kommentarer og
4 løsninger

Kan ikke komme ind på C drevet ved opstart.

Jeg kan pludselig ikke komme ind på C drevet ved opstart af min computer Acer Aspire 5738ZG, - adgang bliver nægtet til C:\Windows\system32\config\systemprofile\Desktop.
Håber meget I kan hjælpe mig med gode råd til at løse problemet.
Mange hilsner
Marling Bjerg
Ps. Jeg har Windows Vista på computeren og har overvejet at skifte til Windows 10 hvis computeren igen bliver stabil.
Avatar billede poko1 Ekspert
29. juli 2016 - 13:22 #1
Hvis do trykker F12 under opstart kan du så se disken?
Avatar billede Marling Juniormester
29. juli 2016 - 13:57 #2
Tak til poko1 for forslag, - men det løste ikke mit problem.
Avatar billede poko1 Ekspert
29. juli 2016 - 14:53 #3
Altså kunne du ikke se den ELLER????
Så er der jo ingen grund til at markere mig som løsning
Idet andre så kunne tro at du ikke mere har problemet!
Avatar billede Marling Juniormester
29. juli 2016 - 15:37 #4
poko1 du har ret, - dit forslag hjalp mig ikke...det var en fejl at jeg fik det,- markeret som løsning.
Håber andre kan hjælpe mig med mit problem
Avatar billede poko1 Ekspert
29. juli 2016 - 16:10 #5
Du vil jo heller ikke have hjælp idet du ikke svarer på om du kan se den?
Og der er jo nok ikke meget hjælp når du blot skriver  at forslaget ikke hjalp.
Det kunne jo så være at jeg ville lede dig ind i bios for at se om den er tilstede der????
Avatar billede Marling Juniormester
29. juli 2016 - 16:46 #6
Jeg kunne ikke se den ved at bruge dit råd, men når jeg starter computeren i fejlsikret tilstand kan jeg se mit skrivebord og bruge mine mapper.
Min tanke er at jeg er blevet logget ud som administrator og derfor bliver nægtet adgang, men jeg ved det ikke.
Meddelelsen jeg får # adgang nægtet til C:\Windows\system32\config\systemprofile\Desktop. # kunne måske tyde på at jeg skal ind og redigere i administrator, - men hvordan?
Avatar billede poko1 Ekspert
29. juli 2016 - 17:48 #7
Hvis du bruger Password Så skal du kende det  men jeg tror nærmere at du hvis du har en installations USB/DVD skal køre en reparation.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juli 2016 - 18:42 #8
Hvor lang tid har du haft problemet? Har du et system gendannelsespunkt der ligger før dit problem opstod?
Hvis du ikke har systemgendannelse som mulighed er jeg enig i Poko1's forslag med forsøg på reparation:
https://www.youtube.com/watch?v=fHrgIAdc_Co
Her er en lille video om det.
Avatar billede Marling Juniormester
29. juli 2016 - 22:04 #9
Problemet opstod hvor jeg havde slukket min computer og dagen efter tænder den igen - altså der er intet lavet på computeren fra jeg slukkede den til jeg tændte den igen.
Jeg har kørt en systemgendannelse, men uden at det hjalp.
Jeg har ikke nogen cd på vista programmet ( Programmet lå på computeren da jeg købte denne. )
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juli 2016 - 08:08 #10
Prøv at tjekke disken for fejl:
https://www.youtube.com/watch?v=n9qFQ4fwa5k
Prøv evt også at scanne din computer med Malwarebytes  for at udelukke at det er snavs der er skyld i det:
Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php
http://www.eksperten.dk/guide/1605
For du en error code når du installerer så kig lige på denne tråd:
https://forums.malwarebytes.org/index.php?/topic/149048-internal-error-expression-error-runtime-error-at-79177-external-exeption-e06d763/
Gerne lige lægge loggen ind der kommer når den er færdig
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juli 2016 - 08:10 #11
Hov Guiden er desværre ikke tilgængelig længere efter den nye eksperten er startet.
Avatar billede poko1 Ekspert
30. juli 2016 - 08:43 #12
Du kan hente en Vista her Hent den rigtige Version! Type og kode står på en mærkat på Pc.
http://softlay.net/operating-system/windows-vista-download.html#

Og her et værktøj til at lave USB/DVD med
http://wudt.codeplex.com/
Avatar billede Marling Juniormester
30. juli 2016 - 11:58 #13
Først tusind tak til jer begge for at I vil hjælpe mig
Til 220661 Jeg har ikke mulighed for at download Anti-Malvare da jeg kun kan komme ind på pc i fejlsikret tilstand.
Til poko1 Jeg har prøvet på en anden computer at download Vista Home Premium fra den side du har givet mig et link til, - men download starter ikke når jeg trykker på linket.
Iøvrigt
Når jeg starter computeren får jeg ud over meddelelsen C:\Windows\system32\config\systemprofile\Desktop ikke er tilgængelig et pop up hvor der står " Windows kunne ikke oprette forbindelse til tjenesten brugerprofil. Problemet forhindre at brugere med begrænset rettigheder logge på systemet. Som administrativ bruger kan du finde oplysninger om hvorfor tjenesten ikke svarede i systemet"  Fint nok, - men hvor finder jeg disse oplysninger når jeg kun kan starte computeren i fejlsikret tilstand.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juli 2016 - 15:35 #14
Hvis computeren er født med Vista, har du så ikke en recovery mulighed lige som du starter computeren?
Avatar billede Marling Juniormester
30. juli 2016 - 15:59 #15
Det mener ikke. .hvor skal jeg finde dén. ..der kommer ikke andet frem end det jeg tidligere har skrevet når jeg starter computeren.  Computeren er født med Visa.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juli 2016 - 21:54 #16
Hvad sker der når du gentegne gange  trykker ALT+ F10 under opstart af computeren? Starter der så noget recovery op?
Avatar billede Marling Juniormester
30. juli 2016 - 23:15 #17
Så kommer jeg ind på en side der hedder Edit Boot Option for Windows, på denne side står der en masse tegn ...bogstaver....tal. jeg kan se at man kan ændre på disse,.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juli 2016 - 23:19 #18
Og der er ikke et sted der står recovery?
Avatar billede Marling Juniormester
31. juli 2016 - 12:30 #19
Jeg kom ind på en anden side nu efter jeg trykkede Alt+F10 nu og der står der recovery, -  jeg har nu valgt at køre programmet hvor computeren kommer tilbage til fabriksindstillinger hvor den sletter alle filer/mapper på computeren.... jeg har backup på alt som jeg har på computeren.
Den kører programmet i øjeblikket og når den er færdig og forhåbentlig starter normalt op sætter jeg computeren op igen med mapper m.m.
Tusind tak for hjælpen
Avatar billede Marling Juniormester
31. juli 2016 - 14:26 #20
Efter jeg kørte programmet til fabriksindstilling har jeg nu fået min computer tilbage som da jeg købte den, - og så er det bare at komme igang med at til rette den med programmer m.m. som jeg havde den før ned bruddet.
Endnu engang tak for hjælpen ( specielt til 220661
Avatar billede 220661 Ekspert
31. juli 2016 - 19:36 #21
Velbekomme :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
31. juli 2016 - 20:26 #22
Tror måske godt du kan markere hvad løsningen blev selvom du har markeret poko1's indlæg i starten.
Du kunne jo prøve at markere #16 og #19 også som løsning.
Avatar billede poko1 Ekspert
01. august 2016 - 11:43 #23
Det var sørme godt Nøj vor ville det have været synd :-(
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2016 - 12:50 #24
Du er sku' en ener poko1.
Og det er desværre ikke fra den positive side altid. :-(

Du burde hellere være glad for at spørgers problem blev løst i stedet for at spamme tråden.
Avatar billede poko1 Ekspert
01. august 2016 - 12:57 #25
Er der nogen der føler sig truffet? Ja så er det jo synd at man har fjernet den interne kommunikation ! Jeg har stadig en kopi som jeg har fået af en intern diskussion så SPAM ?????
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2016 - 13:01 #26
Nej jeg føler mig ikke truffet.
Jeg synes blot generelt du ikke opfører dig pænt hvis nogle træder ved siden af.
Se nu her i starten af tråden hvor du skælder spørgeren ud bare fordi han kommer til at markere dit indlæg som løsning??
Jeg synes du ind imellem opfører dig på en barnlig måde. Det bærer indlæg #23 præg af.