Avatar billede The Real Yoda Juniormester
02. august 2016 - 13:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

automatisk indtastning af værdier

Hej Eksperter,

Jeg har et excel ark, som bruges til at beregne tilbudspris på noget udlejning, hvor man kan udfylde antal for de forskellige ønskede enheder, og så får man en samlet pris pr. måned osv..

Jeg vil så gerne på side to lave en prisliste - som jeg beregne ud fra beregneren på første side.

Men som jeg forestiller mig kræver det at jeg laver en knap, som når man trykker på den .. sætter et 1'tal i antal for enhed 1, og så kopierer månedspris til mit pris-ark. herefter sætter den enhed 1 til antal 0 og enhed 2 til antal 1 og kopiere så månedspris igen.. osv..
Hvordan hulen gør man det .. ?

Grunden til at det skal gøres sådan er at beregneren laver en samlet månedspris for alle de enheder man vælger, og ikke pr. enhed.
Og ville gerne undgå at skulle kopiere alle formler til prisliste beregneren.

Er der nogen der kan hjælpe med noget klogt input ?
Avatar billede supertekst Ekspert
02. august 2016 - 14:09 #1
Det ville være en hjælp til forståelse af det du ønsker, hvis du kunne illustrere det.
Evt. uploade en fil på et "officielt drev" - alternativt kunne sende det til interesserede forslagsstillere.
Undertegnede kan kontaktes via www.supertekst-it.dk / kontakt
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
02. august 2016 - 14:18 #2
Jeg fandt ud af det ..

Private Sub CommandButton1_Click()

  Set WS1 = Sheets("Beregner")
  Set WS2 = Sheets("Prisliste")
  WS1.Range("Beregner!B2").Value = "1"
  WS1.Range("Beregner!B3").Value = "0"

  WS2.Range("Prisliste!B3").Value = WS1.Range("Beregner!B20").Value
  WS2.Range("Prisliste!D3").Value = WS1.Range("Beregner!B21").Value

  ...osv...osv...osv...

End Sub
Avatar billede supertekst Ekspert
02. august 2016 - 14:21 #3
Ok..