Avatar billede Mette81 Juniormester
03. august 2016 - 08:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Brugerroller i Wordpress

Hej.

Er det muligt at ændre en brugerrolles rettigheder i Wordpress uden at installere et plugin? Jeg skal oprette en bruger der kun kan oprette andre brugere og ikke røre ved andet i administrationen. Det er kun administrator brugerrollen der får adgang til administrationen. Alle andre bliver smidt ud på forsiden efter login.

Mvh Mette.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
03. august 2016 - 10:58 #1
Hej.

  Der er en ret god beskrivelse af de forskellige roller her:
https://codex.wordpress.org/Roles_and_Capabilities

Umiddelbart synes jeg det lyder til at kun at være de tre laveste, der er interessante for dine "civile" brugere?
Avatar billede Mette81 Juniormester
03. august 2016 - 11:18 #2
Så er det måske mig der misforstår noget for den beskrivelse har jeg læst og jeg synes stadig ikke jeg kan få det til at fungere. Jeg skal have lavet en bruger/rolle som kan komme ind i administrationsdelen og oprette nye brugere som det eneste. Når jeg prøver at lave en ny bruger og tildeler denne de forskellige roller er det kun med administrator-rollen man kan komme ind i administrationsdelen. Jeg skal kunne "slukke" for alt andet end "Opret ny bruger" i administrationsdelen.

I f.eks. Joomla kan man lave en bruger og så bestemme hvad denne bruger skal kunne se i administrationsdelen. Kan man ikke også det i Wordpress?

Håber det giver mening.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
03. august 2016 - 11:21 #3
Jeg tror ikke sikkerheden i WordPress er så granuleret. Jeg har indtil nu kun brugt disse roller og netop haft en betroet co-admin, hvor det har været nødvendigt.

Det er ikke umuligt, at der kan hexes med nogle flag på brugeren direkte i MySQL'en, men det er ikke noget, jeg har nogen erfaring med.
Avatar billede Mette81 Juniormester
03. august 2016 - 11:46 #4
Ok - Tak for svar!

Jeg må lige arbejde lidt videre med det. Mon ikke der er et plugin der kan hjælpe? Eller er det bare total no-go?