Avatar billede Sofie Praktikant
04. august 2016 - 18:38 Der er 5 kommentarer

søgeord til hjemmeside

Hej, er der nogen som kan hjælpe?

Jeg vil gerne oprette et par søgeord til min hjemmeside på google og måske et par andre, men det eneste jeg kan finde er søgeord til annoncer, hvilket koster penge.

Jeg fandt for noget tid siden en rigtig god guide, men jeg kan simpelthen ikke finde den igen.

venligst Sofie
Avatar billede jakobdo Ekspert
04. august 2016 - 21:03 #1
Uden at være en SEO ekspert, så tror jeg ikke længere man som sådan angiver søgeord.
Google kigger på din side og lad os sige du gerne vil i top med søgeordet: computer
Så vil det være en god ide at have en side, der har titlen computer
Evt. må samme side meget gerne have en url med ordet: computer
Hvis computer ligeledes er at finde flere gange i teksten på siden, måske også som h1 tag, så begynder det hele at give mening.
Men hvis nu 10000 andre har samme opsætning, så skal der mere til.
Så begynder google at kigge på, hvem linker til hvem, besøgende og hvad har andre brugt, når de søgte computer osv.
Så man kan ikke "bare" tilføje søgeord som sådan.

Men igen, jeg kan tage fejl.
Avatar billede Sofie Praktikant
04. august 2016 - 22:29 #2
tak Jakobdo,
ved du hvor lang tid der går inden google gør den søgbar? For det er den ikke nu.

der er kun gået et døgn, så jeg er nok bare utålmodig, men uden søgeord er den jo helt umulig at få øje på :)

venligst Sofie
Avatar billede jakobdo Ekspert
04. august 2016 - 23:48 #3
Har du tilmeldt din side til google ?

Det skal du gøre her: https://www.google.com/webmasters/tools/submit-url?continue=/addurl&pli=1
Avatar billede keysersoze Guru
05. august 2016 - 09:53 #4
Generelt kan det ikke anbefales at forsøge at tilmelde sig Google - der er tidligere været indikationer på at det faktisk betød langsommere indeksering af siden.

Firkantet og simpelt set; Google opdager nye sider ved at finde links på allerede indekserede sider så sørg for at blive synlig - hvis Google allerede har opdaget siden men ændringer opdages langsomt så sørg for at blive endnu mere synlig. Derudover handler det om en kombination af godt og relevant indhold og god struktur i din markup.
Avatar billede Sofie Praktikant
13. august 2016 - 18:32 #5
tusinde tak for svar :) jeg har jo desværre startet, så nu må jeg væbne mig med tålmodighed...