Avatar billede arnepedersen Forsker
15. august 2016 - 12:12 Der er 43 kommentarer og
1 løsning

Windows 10 opstart

Jeg har ved opstart af Win 10 fået fjernet opstart via pin kode, godt.
Men der kommer et irriterende opstartsbillede inden skrivebordet dukker frem. Kan i ikke hjælpe mig ved at fortælle hvordan jeg - når jeg tænder min PC - kommer direkte  ind på mit skrivebord.
Det kunne jeg, før jeg opdaterede Win 10 til den nye version i begyndelsen af aug.
Mvh Arne
Avatar billede 220661 Ekspert
15. august 2016 - 16:27 #1
Hej Arne.
Højreklik start knap og vælg kør.
I boksen skriver du netplwiz og trykker ok.
Der fremkommer en ny boks, hvor du fjerner tjektegnet ved at brugere skal bruge adgangskode for at logge på computeren. Tryk anvend
Der fremkommer en ny boks, og vil du ikke have kode på overhoved skal du ikke indtaste noget i de to felter. Tryk ok.
Luk computer.
Opstart computer.
Du bør nu ikke skulle skrive nogen kode og ej heller se login skærmen.
Avatar billede poko1 Ekspert
15. august 2016 - 18:11 #2
Jeg tror det er dette der menes ?
https://billedeupload.dk/?v=T9e0l.jpg
Log ind er jo fjernet!
Avatar billede 220661 Ekspert
15. august 2016 - 18:35 #3
#2 Jeg har aldrig haft koder på mine computere, og hvis der står et tjektegn i den boks jeg henviser til i #1 kommer der alligevel en skærm hvor der er en boks med "log ind" på som jeg skal trykke på for at åbne. Det er den boks jeg tror Arne vil af med.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. august 2016 - 18:36 #4
Avatar billede poko1 Ekspert
15. august 2016 - 18:57 #5
Først ændrede jeg efter Microsofts anbefaling tile en pinkode derefter har jeg også fjernet pinkoden i netplwiz . Der efter kommer denne skærm Men der skal ikke skrives noget den går lige igennem. Kører  windows-10-anniversary på ale 3 maskiner her.
https://billedeupload.dk/?v=puvGm.jpg
Avatar billede arnepedersen Forsker
15. august 2016 - 19:05 #6
Poko1, ja netop,
Uanset hvad jeg gør så dukker det stadig frem.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. august 2016 - 19:36 #8
Glem sidste indlæg, da den ikke gælder for alle versioner af win 10
Avatar billede 220661 Ekspert
15. august 2016 - 19:52 #9
Hmm Har prøvet #7 på en pc hvor den skærm som poko1 fremkommer på. Skærmen forsvinder ikke, men får en blå overflade?? Herefter logger den på uden kode. Den må vel så bare sætte den bundfarve på jeg har valgt som default i systemet vil jeg tro. Den skriver velkommen og mit navn et kort øjeblik før den lander på skrivebordet. Det er dette skærm forløb jeg også har på de andre computere, så jeg må have en lignende indstilling på disse. Har ikke lige flere bud på hvordan man kan deaktivere det sidste så den lander direkte på skrivebordet.
Avatar billede poko1 Ekspert
15. august 2016 - 20:00 #10
Nu har jeg ikke gjort noget forsøg på at fjerne det da jeg kører Windows på en SSD Disk og det kun fager 22 sec fra jeg trykker på start til maskinen kører
Avatar billede 220661 Ekspert
15. august 2016 - 20:11 #11
Lukker jeg min ned i dvale og starter fra den tilstand igen, ser jeg ikke den blå skærm :)
Og jeg vil tro at min pc ca starter lige så hurtigt med alm hdd derfra, som din gør fra bunden af med ssd  poko1 :)
Avatar billede poko1 Ekspert
15. august 2016 - 21:02 #12
Det tager max 1,5 sec :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
15. august 2016 - 21:15 #13
Sådan fjernes logon ved Dvale og log af og på! vælg aldrig.
https://billedeupload.dk/?v=os5a2.jpg
Avatar billede arnepedersen Forsker
17. august 2016 - 09:38 #14
Desværre er det ikke lykkes, håber stadig.
Avatar billede poko1 Ekspert
17. august 2016 - 12:54 #15
Bortset fra udseendet svarer det til Windows 7 velkomsten
https://billedeupload.dk/?v=wnHt4.jpg
Avatar billede arnepedersen Forsker
18. august 2016 - 12:13 #16
Poko1
Det velkomstbillede får jeg ikke.
Og teksten nedenunder får jeg heller ikke.
Avatar billede poko1 Ekspert
18. august 2016 - 13:02 #17
Jeg ville nu gerne se et billede af det
Avatar billede arnepedersen Forsker
19. august 2016 - 08:57 #18
Poko, hvordan kan jeg tage et billede af mit velkomstbillede? Det står kun i kort tid på skærmen.
Avatar billede poko1 Ekspert
19. august 2016 - 11:02 #19
Nu har jeg lige prøvet og selv om jeg har en SSD Disk hvor det kun tager 24 sec. til skrivebordet kunne jeg n at tage dette billede som på ingen måde kan fjernes!
https://billedeupload.dk/?v=TyI0W.jpg
Og er kommet i stedet for den velkomst der var i Win 7!
Avatar billede arnepedersen Forsker
19. august 2016 - 11:23 #20
Ok. hvordan gør du?
jeg aner ikke hvordan man tager et billede. Du bruger åbenbart noget BILLEDEUPLORD software.
Avatar billede poko1 Ekspert
19. august 2016 - 11:25 #21
Nej jeg bruger mit Cannon Camera
Avatar billede arnepedersen Forsker
19. august 2016 - 11:26 #22
Under dit billede står der bl.a.

TyI0W.jpg

Del på sociale sider Bare del det!

Sociale netværk:
Facebook
Twitter
Delicious
reddit
StumbleUpon
Myspace

Vis dette billede direkte Velegnet til e-mail og chat

Viewer:

Direkte link:

HTML Billede:

BBcode:

Thumbnail + link Indsæt eller send dette billede med et thumbnail

HTML:

BBcode:

Thumbnail link:

Om os
Betingelser
Cookie- & privatlivspolitik
Kontakt os

© 2007-2016 Billedeupload.dk

Alt det kan jeg ikke se.
Avatar billede poko1 Ekspert
19. august 2016 - 11:33 #23
Kan du ikke se billedet ? Andet har du jo ikke brug for!
Linkene under er beregnet til at JEG kan placere dem andre steder.
Prøv at se dette
https://billedeupload.dk/images/TyI0W.jpg
Avatar billede arnepedersen Forsker
20. august 2016 - 09:37 #24
Mit billede er magen til, blot uden baggrundsbilledet. Mit er bare med grå baggrund.
Avatar billede poko1 Ekspert
20. august 2016 - 09:58 #25
Det kan man ændre i indstillinger!
https://billedeupload.dk/images/690nZ.jpg
Avatar billede arnepedersen Forsker
20. august 2016 - 10:07 #26
Ja, med jeg vil gerne springe velkomstbilledet over.
I øvrigt er det underligt, når jeg genstarter kommer billedet af grotten med, og det tager lang tid.
Men når jeg lukker min PC og starter op igen, så kommer velkomstbillede uden grotten og med grå baggrund. (starter hurtigere op).
Avatar billede 220661 Ekspert
20. august 2016 - 10:29 #27
Jeg er ikke sikker på du helt kan få velkomstskærmen væk. Men grotten (låseskærm) burde du kunne løses.
Måske sådan her:
http://www.laptopmag.com/articles/disable-lock-screen-windows-10
Avatar billede 220661 Ekspert
20. august 2016 - 10:30 #28
Er i øvrigt også option 2 i link #7
Avatar billede poko1 Ekspert
20. august 2016 - 11:01 #29
Har lige for sjov lavet mit eget!
https://billedeupload.dk/images/18OS.jpg
Avatar billede arnepedersen Forsker
21. august 2016 - 08:49 #30
Poki1
Flot billede, kunne du ikke fortælle hvordan du har gjort det.
Avatar billede arnepedersen Forsker
21. august 2016 - 08:49 #31
Undskyld Poko1.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. august 2016 - 09:08 #32
#29 Når du booter op får du så dit eget billede + et andet velkommen  til Windows 10 på skærmen?
Avatar billede arnepedersen Forsker
21. august 2016 - 09:23 #33
Jeg får først et Windows vindue, dernæst et velkomstbillede med en rund ring, og grå baggrund. Grotten har jeg åbenbart fået fjernet
Avatar billede arnepedersen Forsker
21. august 2016 - 09:26 #34
Tidligere fik jeg velkomstbillede hvor jeg kunne sætte et billede af mig selv i den runde ring. Det kan jeg ikke finde ud af nu, kan i hjælpe mig med det?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. august 2016 - 09:29 #35
Jamen vil du ikke af med så meget af disse ting??
Forstod på dig at den så hurtigt som muligt skulle lande på windows 10 uden alle de billeder mm. der normalt fremkommer?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. august 2016 - 09:33 #36
Jeg har ud over de indlæg jeg har kommet med ændret under systemkonfigurationen af computeren.
Systemkonfiguration kommer men ved at skrive msconfig i søg og åbne systemkonfiguration.
Under boot fanen har jeg ændret til ingen grafisk brugerflade og ændret timeout til 3 sekunder i stedet for 30. Det vil gøre boot hurtigere og måske også hjælpe til at minimere tid på de skærme der er med i boot fasen. Låseskærmen er deaktiveret #27
Avatar billede poko1 Ekspert
21. august 2016 - 13:39 #37
Billedskift! Jeg har ellers valgt ikke at følge tråden mere Der er formeget hentning på nettet og ikke baseret på viden så ville jeg hellere have beholdt det gamle system jeg vil hellere hjælpe med min BESKEDNE Viden! :-(
Billedskift!
https://billedeupload.dk/images/rTzEC.jpg
Avatar billede 220661 Ekspert
21. august 2016 - 14:53 #38
#37 Griner :-))
Avatar billede arnepedersen Forsker
22. august 2016 - 08:28 #39
Jo, jeg vil helst af med alt det ind i mellem, men det ser ikke ud til det kan lade sig gøre.
Derfor ville jeg høre om hvordan man sætter et billede ind i ringen. Det havde jer før sidste opgradering af Windows.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. august 2016 - 19:29 #40
Klarer #37 ikke det for dig når du så herefter kigger efter i din billedmappe og vælger billedet?
Avatar billede arnepedersen Forsker
26. august 2016 - 12:10 #41
Nej, jeg har mit billede der, med det kommer ikke frem på velkomstbilledet.
Opgiver nu, tusinde tak for alles forsøg på at hjælpe.
Mvh. Arne.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. august 2016 - 13:09 #42
Velbekomme. Du lukker den bare selv :-)
Avatar billede Boejden Seniormester
23. oktober 2017 - 16:12 #43
alle de billeder der nævnes, giver dette svar:

ikke tilgængelig (404)

Serveren kunne ikke finde den ønskede side.

Nogen forslag så jeg ku´ læse med??
Avatar billede 220661 Ekspert
23. oktober 2017 - 16:32 #44
Har hørt om at billedupload ikke virker optimalt længere, og så derfor at filerne er slettet.
God at links ikke er forsvundet ;-)