Avatar billede joe_joe Novice
18. august 2016 - 09:13 Der er 6 kommentarer

få el formateringer ind uden at skrive dem hver gang

hej
jeg ved at vis jeg vil formatere cellernes tal, så 2 bliver til 2,00 V, skal jeg ind i formater celler og skrive 0,00 "V" under brugerdefineret.
Men problemet er jeg skal gøre dette hver gang jeg har haft lukket programmet og åbner det igen.
Findes der en måde hvorpå alle el udtryk kan blive ved med at være derinde, enten med ekstra komponent, template eller programmere det ind i office?
håber på svar
Avatar billede OKS Novice
18. august 2016 - 09:22 #1
Hej.
Prøv under formatering at skrive #.###,00 V;-#.###,00 V.
Det virker hos mig. Også selvom jeg lukker Excel og åbner filen igen.
/ OKS
Avatar billede joe_joe Novice
18. august 2016 - 09:30 #2
virker kun på den fil man har oprettet, vis excel åbnes uden man åbner med filen virker denne metode desværre ikke
Avatar billede OKS Novice
18. august 2016 - 09:46 #3
Hvad med at oprette denne lille makro i din personlige makroprojektmappe, og så lave enten en genvej til denne makro eller tilføje en knap på båndet til den?

Sub SkiftTilVoltFormat()
    Selection.NumberFormat = "#,###.00 V;-#,###.00 V"
End Sub

Så kan du nemt vælge denne formatering i alle excel-filer.
Avatar billede joe_joe Novice
18. august 2016 - 10:20 #4
der er suntax error på den midterste linje
Avatar billede joe_joe Novice
18. august 2016 - 10:50 #5
har lavet denne macro indtil videre, men den tager kun den enkelte celle efter excel har været lukket og åbnet igen.
Sub Volt()
'
' Volt Makro
'

    ActiveCell.Columns.Select
    Selection.NumberFormat = "0.00 V"
End Sub
Avatar billede OKS Novice
18. august 2016 - 11:25 #6
På min PC kan jeg markere et range af celler og så aktivere makroen. Formateringen er der også efter filen er lukket og åbnet igen.