Avatar billede Flemming76 Praktikant
24. august 2016 - 20:09 Der er 1 kommentar

Internet hopper af hele tiden.

Hej, har en ny msi bærbar GE72 6QC, jeg kan ikke få den til at blive på mit wi-fi netværk , den er på i ca 1 minut så hopperden igen, men hvis jer oprettet et hot spot på min telefon som har forbindelse til min router, så kan jeg godt få min bærbar til at blive på via min tlf., hvad er det dere gør at min nye bærbar ikke vil blive på ? og hvordan løser jeg det ?

Håber der er nogen som kan hjælpe.

Hilsen Flemming.
Avatar billede kurtba Ekspert
24. august 2016 - 22:26 #1
Du skal tilbage og kigge på routeren.
Når du opretter et hotspot via din mobil, så hopper din mobil automatisk af din router og bruger udelukkende den dataforbindelse, som du har via din udbyder af telefoni.
Så noget tyder på, at det er routeren du skal fokusere på. Prøv evt. at forbinde med andre trådløse enheder.
Hvor stærkt er signalet på din pc, når den har forbindelsen?
Du kan formentlig finde en app, som du kan bruge til at måle forbindelsen mellem routeren og din telefon.
Hvis den falder af routeren skifter den jo bare til data fra teleudbyder, så det er ikke altid, at man lige opdager, at man rent faktisk ikke har forbindelse mere.
Du har vel prøvet det helt simple - tag strømmen fra routeren i 1 min og genstart den derefter og se, om det ændrede noget.