Avatar billede steensommer Praktikant
31. august 2016 - 10:42 Der er 3 kommentarer

Problem med Ftp download

Hej

Nedenstående kode anvendes til at downloade filer fra ftp server.
Filernes størrelse er imidlertid 0 kb så et eller andet er galt :-/

Dim reqFTP As FtpWebRequest = Nothing
        Dim ftpStream As Stream = Nothing
        Try
            Dim outputStream As New FileStream(filePath + "\" + fileName, FileMode.Create)
            reqFTP = DirectCast(FtpWebRequest.Create(New Uri("ftp://" + FTPSettings.IP + "/" + fileName)), FtpWebRequest)
            reqFTP.Method = WebRequestMethods.Ftp.DownloadFile
            reqFTP.UseBinary = True
            reqFTP.Credentials = New NetworkCredential(FTPSettings.UserID, FTPSettings.Password)
            Dim response As FtpWebResponse = DirectCast(reqFTP.GetResponse(), FtpWebResponse)
            ftpStream = response.GetResponseStream()
            Dim cl As Long = response.ContentLength
            Dim bufferSize As Integer = 2048
            Dim readCount As Integer
            Dim buffer As Byte() = New Byte(bufferSize - 1) {}

            readCount = ftpStream.Read(buffer, 0, bufferSize)
            While readCount > 0
                outputStream.Write(buffer, 0, readCount)
                readCount = ftpStream.Read(buffer, 0, bufferSize)
            End While

            ftpStream.Close()
            outputStream.Close()
            response.Close()
        Catch ex As Exception
            If ftpStream IsNot Nothing Then
                ftpStream.Close()
                ftpStream.Dispose()
            End If
            Throw New Exception(ex.Message.ToString())
        End Try
Avatar billede arne_v Ekspert
31. august 2016 - 13:26 #1
Umiddelbar ser koden OK ud.

Men har du proevet den simple version?

Dim wc As New WebClient()
wc.Credentials = cred
wc.DownloadFile(url, filename)
Avatar billede arne_v Ekspert
01. september 2016 - 03:04 #2
Dim cl As Long = response.ContentLength

kan du godt slette. Du bruger ikke cl variablen og derudover kan FTP ikke levere en paalidelig ContentLength.
Avatar billede steensommer Praktikant
01. september 2016 - 09:04 #3
Tak for dine input. Jeg kunne ikke få den simple variant til at virke men fik gennemgået en kode der lå et "andet sted" ...og den tømte filerne :-/

Det endte derfor med denne (kan den ændres så man ikke skal "logge på" 2 gange?)

Form1.ListBox1.Items.Clear()
        Dim arr() As String
        Dim output As IO.Stream
        Dim request As FtpWebRequest = WebRequest.Create("ftp://ftp.ftpserver.com/")
        request.Credentials = New NetworkCredential("bruger", "kode")
        request.Method = WebRequestMethods.Ftp.ListDirectory

        Dim response As FtpWebResponse = request.GetResponse()
        Dim responseStream As Stream = response.GetResponseStream()
        Dim reader As StreamReader = New StreamReader(responseStream)
        Dim lol As String

        Do
            lol = reader.ReadLine
            If Len(lol) < 1 Then Exit Do

            arr = Split(lol, vbNewLine)
            Dim i As Integer
            For i = 0 To UBound(arr)
                If Len(arr(i)) > 0 Then

                    request = DirectCast(System.Net.WebRequest.Create("ftp://ftp.ftpserver.com" & lol), System.Net.FtpWebRequest)
                    request.Credentials = New System.Net.NetworkCredential("bruger", "kode")
                    request.Method = System.Net.WebRequestMethods.Ftp.DownloadFile
                    request.Timeout = -1
                    Dim stream As System.IO.Stream = request.GetResponse.GetResponseStream
                    output = System.IO.File.Create("f:\FtpDownload\" & lol)
                    stream.CopyTo(output)

                    Form1.ListBox1.Items.Add(Path.GetFileName(lol))

                    output.Close()
                    stream.Close()

                End If
            Next
        Loop

        reader.Close()
        response.Close()