Avatar billede ork51 Novice
01. september 2016 - 14:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

windows update står og kører og kører, uden der sker noget

Jeg har lige geninstalleret Win7 Pro på min bærbare PC, da jeg har isat en ssd harddisk i stedet for en "alm" harddisk. Det gik fint alt virker ok, har også fået aktiveret windows, men når jeg vil bruge windows update, sker der intet den står bare og kører med den grønne fane frem og tilbage.
Jeg har været inde i administration og prøvet at stoppe Windows update, slette filer i windows/softwareDistribution/datastore mappen, genstarte windows update i administration igen, prøvet at genstarte PC uden at det gav ændringer mht. windows update.
Den har nu kørt i ca. 6 timer, så nu skulle den vel have fundet nogle opdateringer ?, eller er det mig som er utålmodig ?
Er der noget der kan hjælpe mig ?
med venlig hilsen
ork51
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2016 - 15:29 #1
Nej det er ikke dig der er noget galt med:-) Prøv at slukke computeren og tag strømmen fra og hold startknappen inde i 5 sekunder., og genstart.
Avatar billede poko1 Ekspert
01. september 2016 - 15:58 #2
Prøv at køre de forskellige fix på denne side. Jeg har selv brugt dem  i sær skal du koncentrere dig om det nederste Afsnit hvor du skal køre kommandoprompten
Jeg har brugt dem fornyligt! men du skal være tålmodig der er over 300 updates selv efter SP 2 Jeg lod den søge hele natten om morgenen var den begyndt! Det tog det meste af en dag
https://www.techsupportall.com/how-to-fix-windows-update-error/
Avatar billede poko1 Ekspert
01. september 2016 - 16:03 #3
Husk at køre som Administrator: Du kan kopiere dem og sætte dem ind styk for styk
Husk at trykke på enter mellem hver.

net stop wuauserv
cd %systemroot%\SoftwareDistribution
ren Download Download.old
regsvr32 %windir%\system32\wups2.dll
net start wuauserv
NET START BITS
NET START WUAUSERV
SC QUERYEX BITS
SC QUERYEX WUAUSERV
Avatar billede ole_madsen Ekspert
01. september 2016 - 17:31 #4
Ovenstående er fine forslag, der er værd at forsøge - det er windows update komponenterne der er forældede på installationsmediet, og som skal opdateres før det virker. Og ydermere kan de forældede komponenter godt lave ged i WU databasen.

Jeg plejer, når jeg er tidspresset, at bruge "Wsus Offline": http://download.wsusoffline.net/

Det er en totrins raket - først kører du WSUS offline programmet, for at bestemme til hvilke version(er) af windows (og evt. Office) du vil hente opdateringer til - det gør den så. Men samtidig specificerer du en sti ("til et USB medie" - eller et sted på din harddisk), hvor du vil gemme installationen. Når den er færdig, kan du køre programmet fra den gemte sti (eller et USB medie), hvor den så opdatere din installation.
Den opdaterer også Windows Update komponenterne...
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2016 - 18:11 #5
Som jeg læser dit spørgsmål kan computeren ikke få / hente opdateringer.

Har du prøvet at hende den direkte fra Microsoft hjemmeside.
https://support.microsoft.com/en-us/help/14162/windows-service-pack-and-update-center
Har du prøvet at nulstille opdaterfunktionen.
https://support.microsoft.com/da-dk/kb/971058
Avatar billede RogerWilco Seniormester
01. september 2016 - 19:03 #6
Når man installerer Windows 7, kan man efterfølgende manuelt installere opdateringerne:
1. KB3020369
2. KB3125574
3. KB3172605

(1) og (2) er en en security roll up som indeholder ca. 140 opdateringer.
(3) er en nyere version af komponenterne til Windows Update.
Inden man installerer disse, skal man først sætte Windows Update til ikke at hente opdateringer (og evt. genstarte maskinen), da de ikke kan installeres hvis Windows Update er i gang med at søge.

På en nyinstalleret maskine kan man så installere alle tre, mens man på en maskine, hvor Windows Update er holdt op med at virke, kan installere (3).
Avatar billede ork51 Novice
02. september 2016 - 23:00 #7
Hej, jeg vil gerne sige tak til alle jer, der kom med gode råd til, hvordan jeg skulle få løst mit problem med windows update ikke virker.
Jeg har prøvet alle jeres råd uden succes, så jeg tænkte, hvorfor ikke formatere harddisken og prøve forfra og sørme jo, så virkede windows update nu og alt er i orden nu.
Men endnu engang tak for jeres hjælpsomhed.
Hilsen
ork51