Avatar billede kimtheman Novice
07. september 2016 - 11:57 Der er 11 kommentarer

Sidste 5 computere virker ikke med Windows update

Hej,
Indenfor den sidste måneds tid. Der har jeg haft 5-7 computere i hænderne. Både bærbar og stationær. Og nogle skulle have en fabriksgendannelse. Mens andre var helt nye.

Det der var ens for dem alle er de kører Windows 7 home eller pro.

Har pt 2 hjemme nu. En bærbar som har fået gendannelse og en stationær som er ny. Og det er præcis det samme. Den vil ikke skabe kontakt til Windows update server. Den står bare i Timer efter timer og søger uden at finde noget. Og har søgt nette tyndt for løsninger. Og nogle mener de har skåret ned for server kræfterne efter Windows 10 er kommet på bane osv.

Et sted stødte jeg på man skulle installere KB3050265-x64 og KB3102810-x64. Og det virkede også på 2 af maskinerne. Hvor de derefter fandt ca. 240 opdateringer. Men de 2 jeg har nu virker det ikke på. Og har prøvet alt muligt med nulstille update indstillinger osv. Og lige meget hjælper det.
Og tænker med de sidste 5 computere i træk er det ikke et tilfælde. Der må være andre med samme problemer og måske nogle løsninger der virker.

Det ville jo være helt galt hvis gamle fru Hansen køber sådan en ny computer hjem selv. Og så virker skidtet ikke.

Nogle der kan hjælpe?

Mvh. Kim
Avatar billede ebea Ekspert
07. september 2016 - 12:14 #1
Prøv at køre Fixet fra dette Link, og se om ikke det kan hjælpe dig lidt på vej.
https://support.microsoft.com/en-us/kb/2730071
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. september 2016 - 12:27 #2
Der var en del rigtig gode forslag og forklaringer i denne tråd: http://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1012523
Avatar billede poko1 Ekspert
07. september 2016 - 12:35 #3
http://download.wsusoffline.net/
https://www.techsupportall.com/how-to-fix-windows-update-error/
http://download.microsoft.com/download/F/2/4/F24D0C03-4181-4E5B-A23B-5C3A6B5974E3/apps.diagcab
https://support.microsoft.com/en-us/kb/2730071
Kør disse fra nettet-
KB2952664
KB3035583
KB947821
Næste trin er CMD.
Kør Comandoprompt som Administrator
Indtast følgende efter tur husk enter efter hver commando !
net stop wuauserv
cd %systemroot%\SoftwareDistribution
ren Download Download.old
regsvr32 %windir%\system32\wups2.dll
net start wuauserv
NET START BITS
NET START WUAUSERV
SC QUERYEX BITS
SC QUERYEX WUAUSER

Genstart Pc:
Ps. Du må ikke have Update kørende i medens.
Avatar billede poko1 Ekspert
07. september 2016 - 12:39 #4
manglende V
SC QUERYEX WUAUSERv
Avatar billede hjolsen Ekspert
07. september 2016 - 13:11 #5
Jeg har samme problem med at hente opdateringer , bruger nu et program "autopatcher" http://www.autopatcher.net/forum/ som har hentet alle opdateringer  - alt ligger på en USB .
Denne USB nøgle bruger jeg til at installere opdateringer på nye/geninstallerede win 7 maskiner.
Avatar billede claes57 Ekspert
07. september 2016 - 15:21 #6
en, der fixer store - og meget andet (gratis): http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html
skal helst (pga hastighed) køres i fejlsikret tilstand.
Hvis man tager "Portable (26.25 MB)" så kan selve programmet placeres på usb.
Avatar billede kimtheman Novice
10. september 2016 - 19:59 #7
Mange af forslagene havde jeg prøvet på forhånd. Men har stort set prøvet det hele/ meste. Og alligevel virker Windows update ikke på de 2 computere jeg pt har stående. Hvor den ene er helt ny og den anden har fået en fabriksgendannelse.
Og når jeg prøver at nulstille opdaterfunktionen. Så får jeg følgende besked på begge computere:
https://billedeupload.dk/images/4J9v.jpg

Hvorfor F... virker den opdate funktion ikke. Og når det er samme gøgl på alle de sidste computere den sidste måneds tid. Må det da være noget inde fra Microsoft. Hvor de måske lukker nogle servere eller lign. Nu de arbejder på at frigive opdateringer til Windows 7 som samlet pakker 1 gang pr. måned fra 1 oktober. Så tænker det må da være noget her der spiller ind. Har da aldrig prøvet at Windows update driller på alle maskiner.
Kim
Avatar billede ebea Ekspert
10. september 2016 - 21:03 #8
Har du selv prøvet at fixe fejlen som der fejles på (det link du har uploadet).
Her er et link til den fejl som der beskrives.
http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/windows-update-error-0x80070005-need-a-fix-click/e4cb8700-f215-4f1a-8bd4-6457ac619c19?auth=1
Avatar billede kimtheman Novice
10. september 2016 - 21:17 #9
ebea nej det har jeg ikke. Og synes heller ikke at kunne læse at andre løser deres problemer ved at følge den guide. Og tænder det er underligt at de problemer jeg har fået på alle Windows 7 maskiner indenfor den sidste måneds tid. Skal kunne løses med en gammel tråd fra 2009.
Tænker det må være noget andet der er problemet når der er så pludselig opstået på alle Windows 7 maskiner der skal have en ren installation.

Sidder der slet ikke nogle der selv installere en del nye installationer med Windows 7. Som også oplever disse problemer?
Kim
Avatar billede ebea Ekspert
10. september 2016 - 21:37 #10
Nu er det jo sommetider sådan, at det der rent faktisk skrives som fejl meddelelse i windows, også stemmer overens.
Nu har du prøvet stort set alt, skriver du, uden at finde en løsning, og nu spørger du så igen, uden at du rent faktisk har efterprøvet det som skrives som fejl (eller andre forslag).

Du skriver blot, at du har prøvet mange af forslagene, men du nævner ikke noget om, hvad der kom ud af det, andet at det ikke virkede! Men var det så det samme ved hvert forsøg, og hvad skete ellers ved de forsøg du gjorde.
Hvordan forventer du at få hjælp, hvis du blot melder tilbage, at det virker ikke!
Avatar billede poko1 Ekspert
10. september 2016 - 22:18 #11
Jeg har glemt at skrive Du skal tømme mappen  Windows > SoftwareDistribution
Inden du kører CMD.
net stop wuauserv
cd %systemroot%\SoftwareDistribution
ren Download Download.old
regsvr32 %windir%\system32\wups2.dll
net start wuauserv
NET START BITS
NET START WUAUSERV
SC QUERYEX BITS
SC QUERYEX WUAUSER

Genstart Pc:
Ps. Du må ikke have Update kørende i medens.