Avatar billede netassist Juniormester
07. september 2016 - 17:22 Der er 2 kommentarer

gemme variabler i en class uden for form.

hej alle.
jeg er en der leger med programmering og prøver mig frem . men jeg er løbet ind i et problem .

jeg har en form "login" hvor jeg for database info som jeg prøver at lægge i en klasse med login data (username, regniv, fornavn, efternavn)

-knap
if (MysqlDB.LogindCheck(txbUsername.Text,txbPassword.Text,"login") == true)
            {
                LoginDataUser lg = new LoginDataUser();
                this.Close();
            }

-klassen
  private string _MedarbejderUId;

        public string MedarbejderUId
        {
            get
            {
                return _MedarbejderUId;
            }
            set
            {
                _MedarbejderUId = value;
            }

mysql

  if (MReader.Read())
                {
                    LoginDataUser ldu = new LoginDataUser();
                    ldu.MedarbejderUId = MReader["idlogin"].ToString();
                    return true;

                }
                else
                {
                    LoginDataUser ldu = new LoginDataUser();
                    ldu.MedarbejderUId = null;
                    MedarbejderRettighederId =null;

                    return false;
                }

men den er så tom nå jeg prøver at få ldu.MedarbejderUId  ud i txb
Avatar billede netassist Juniormester
08. september 2016 - 10:02 #1
ingen ??
Avatar billede skov_p Praktikant
19. februar 2017 - 12:01 #2
Du returnerer true/false og ikke din idu instans fra databasen.
Du viser ikke koden hvor det er du ikke har de forventede data