Avatar billede seht111 Praktikant
09. september 2016 - 19:01 Der er 1 kommentar

Pludselig sort skærm, bliver nødt til at genstarte.

Mit problem er som sagt, at min skærm pludselig bliver sort. Først bliver den sort hvor jeg kan se musen i et kort stykke tid, dernæst helt sort.(computeren kører stadig). Joblisten fungerer ikke, og det giver mig derfor ingen anden mulighed end at holde tændknappen nede for at slukke, for så at starte den igen. Har fornyligt opgraderet til Windows 10, men tror ikke at dette er problemet siden jeg har kørt uden problemer det første stykke tid. Den sorte skærmer kommer ofte når jeg bruger computeren meget, fx, youtube eller streaming, og den giver en lyd, (windows 10 lyden, når man har en opdatering eller lignende.

Computeren er en stationær, og 3 år gammel. Kan godt være at der er opstået et hardware problem men er ikke sikker? Måske et støvproblem? Den er også ret støvet indvendigt.

HELP :(
Avatar billede 220661 Ekspert
10. september 2016 - 08:48 #1
Var det medens det var gratis at opgradere?
Hvis du har gjort det efter tiden er udløbet har man typisk 30 dage til at aktivere Windows. Når det udløber sker der det med skærmen så computeren ikke er brugbar før den bliver aktiveret.
Prøv at højreklikke på computer og vælg egenskaber. Her kan du se om den er aktiveret:
http://www.guidingtech.com/assets/postimages/2012/10/activate.png