Avatar billede Laugesen1 Mester
13. september 2016 - 02:07 Der er 1 kommentar og
1 løsning

VBA til at tælle antal celler med en bestemt celleværdi

Jeg har kikket efter en array, til at udføre hvad TÆL.HVIS gør som formel, men uden held.

Jeg har et ark hvor der i Kolonne A, med start i A1 og ned til sidste celle med værdi, skal tælles antal celler der indeholder en bestemt værdi.

Eksempel:
Ud fra dette range skal der tælles antal celler med en bestemt værdi, fx værdien 100:
Range(("A1"), Range("A1").End(xlDown)).Select
Resultatet skal indsættes i B1.

Hvordan gør man det?

På forhånd tak
Laugesen
Avatar billede excelent Ekspert
13. september 2016 - 05:39 #1
Range("B1") = Application.CountIf(Range(("A1"), Range("A1").End(xlDown)), 100)
Avatar billede Laugesen1 Mester
13. september 2016 - 12:48 #2
Hej excelent

Det er lige præcise den kode jeg har ledt efter, det virker helt efter hensigten.

Tak for hjælpen.
Laugesen