Avatar billede Erik P Juniormester
18. september 2016 - 01:58 Der er 53 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få adgang til min yousee netgear router

Kan pluslig ikke få adgang til yousee route 19.2.168.0.1 fra min stationer pc med win 10. Får denne besked "Der kan ikke oprettes forbindelse til dette website". Desuden kan jeg heller ikke finde min netværks printere (kabel).
Sætter jeg min bærbar med win 7. Så har jeg intet problem med, at få adgang til routeren og benytte printerne.

Har prøvet et nyt netkort. uden held.

Hvad kan der være galt?

På forhånd tak
Erik
Avatar billede 220661 Ekspert
18. september 2016 - 07:21 #1
Har du også prøvet at genstarte netværksudstyret?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. september 2016 - 07:55 #2
Tænker her på en IP konflikt mellem et par enheder
Avatar billede Erik P Juniormester
18. september 2016 - 10:44 #3
Routeren reset,  begge printer er taget fra.
Netværks indstillingerne er sat til automatisk.
Pcen genstartet.
Jeg har også prøvet,  at deaktivere antivirus og firewall.
Tænker der må være noget på pcen der er begyndt,  at drille. For jeg har ingen problemer hvis jeg sætter den bærbare til routeren med samme netværks indstillinger som oven?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. september 2016 - 11:12 #4
Har du tjekket i din enhedshåndtering om alt her er i orden?
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2016 - 11:12 #5
Avatar billede Erik P Juniormester
18. september 2016 - 11:34 #6
220661, alt ser rigtigt ud i enhedshåndteringen.

Rasmus,  det er som udgangspunkt et kabel netværk.
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2016 - 11:41 #7
prøv ipconfig ellers ring til yousee
Avatar billede 220661 Ekspert
18. september 2016 - 11:45 #8
Prøv at højreklikke på netkortet og vælg at fjerne det i enhedshåndteringen.
Genstart pc og se om det ændrer noget.
Ville måske også prøve med en nyere driver hvis den findes
Avatar billede Erik P Juniormester
18. september 2016 - 11:46 #9
Rasmus,  ipconfic ser ok ud.  Forstå ikke,  at jeg skal kontakte yousee. Da det virker fint hvis jeg sætter den bærbar til routeren istedet for pc'en
Avatar billede 220661 Ekspert
18. september 2016 - 11:48 #10
Man kan jo ikke udelukke at netkortet på bundkortet kan være defekt. Jeg havde på et tidspunkt en pc hvor jeg havde problem med lyden. Alt så rigtigt ud, men ingen lyd.

Når du putter kablet i bagpå kommer der så lys fra porten?
Hvis ikke der gør dette kan kortet være defekt, eller deaktiveret i BIOS.
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2016 - 11:48 #11
Genoprettelsesindstillinger  i windows
Avatar billede 220661 Ekspert
18. september 2016 - 11:49 #12
Fik ikke lige opdateret. Formoder der er lys fra porten?
Avatar billede poko1 Ekspert
18. september 2016 - 11:54 #13
Har du i Windows 10  Kørt netværks fejlfinding ?
https://billedeupload.dk/images/LVQd.jpg
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2016 - 12:03 #14
Jeg gik af nysgerrighed ind på linket fra #5. Så røg forbindelsen til routeren.
Den kom dog igen ved genstart af routeren efter fjernelsen af strøm i 1 min.
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2016 - 12:07 #15
og hvad så ?
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2016 - 12:13 #16
Ja så skal andre nysgerrige nok holde sig væk fra det link.
Avatar billede Erik P Juniormester
18. september 2016 - 12:37 #17
220661, der er lys i porten,  som jeg skrev i første indlæg,  at jeg have prøvet med et nyt netværkskort uden held.

Poko1, er prøvet og den finder ingen fejl.

Rasmus,  genopretning har hjulpet.
Avatar billede Erik P Juniormester
18. september 2016 - 12:58 #18
Ups,  der mangler et IKKE i foregående.
Genopretning virket IKKE!
Avatar billede Bitten Novice
18. september 2016 - 14:50 #19
Erik hvilke "netkort" står som aktive ? kan det tænkes at Win10 forsøger at oprette forbindelse via wifi, selv om der er opsat Lan?

Kan nemt testes ved at de aktiverer alt.

mvh

http://jasmineroselil.dk
Avatar billede Erik P Juniormester
18. september 2016 - 15:13 #20
Bitten,  bundkortets netværkskort er deaktiveret. Da jeg prøvet med et nyt netværkskort.
Ingen af kortene har wifi.
Avatar billede Bitten Novice
18. september 2016 - 15:31 #21
Hmm, det var et forsøg værd. Håber du finder en løsning.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. september 2016 - 19:04 #22
Har du prøvet at kigge i tjenesterne om der kan være en af netværks tjenesterne  der er blevet stoppet?
Højreklik på computer og vælg administrer og gå ind i tjenester.
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2016 - 21:44 #23
du kan du loge ind fra en ipad/ mobil
Avatar billede Erik P Juniormester
18. september 2016 - 23:46 #24
220661, Det er vildt mange tjenester og nogle stå til manuel,auto og stå der ikke noget ud for, men et er sikkert. Der er jeg virkelig på bare bund for hvad jeg skal kigge efter....

Rasmus, kan godt logge på fra både ipad, mobil og bærbar.

Underligt, at er jeg jo på nettet med min stationær pc og det er kun router og printer der driller...
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2016 - 10:23 #25
Avatar billede Erik P Juniormester
19. september 2016 - 10:56 #26
Desværre er det forsøgt?.  Uden held.
Bruger chorme , som standard browser
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2016 - 17:56 #27
prøv en ande browser så den pc du ikke kan komme på prøv pg paj den på router
Avatar billede 220661 Ekspert
19. september 2016 - 17:59 #28
#24 Ja det er rigtigt at der er mange.
Hvis det hjælper at bruge en anden browser som Rasmus foreslår, så ville jeg prøve at køre disse programmer:

Hent og instalér CCleaner free  https://www.piriform.com/ccleaner
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php
For du en error code når du installerer så kig lige på denne tråd:
https://forums.malwarebytes.org/index.php?/topic/149048-internal-error-expression-error-runtime-error-at-79177-external-exeption-e06d763/
Gerne lige lægge loggen ind der kommer når den er færdig

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.
Avatar billede Erik P Juniormester
19. september 2016 - 21:40 #29
Rasmus, har prøvet både med Microsoft Edge, Firefox og Chorme og det gør ingen forskel.

220661, det er en større omgang. Kigger på det senere.
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2016 - 21:58 #30
firmware dur ikke eller skal opdaters
Avatar billede Erik P Juniormester
19. september 2016 - 22:50 #31
Rasmus, firmware til hvad?
Avatar billede Erik P Juniormester
20. september 2016 - 01:01 #32
220661, så er alle programmerne kørt og det var meget lidt de fandt og alt er renset.

Desværre har det ikke hjulpet på problemet...
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2016 - 11:17 #33
router firmware http://downloadcenter.netgear.com/

ellers ring til yousee tile 70 70 40 40
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2016 - 11:18 #34
Avatar billede Erik P Juniormester
20. september 2016 - 12:10 #35
Har lige prøvet med en ny ruter fra yousee og talt med dem i godt i 1 1/2 time.Kan stadigvæk ikke logge på routeren fra min stationære pc.....
Yousee meldt ud, at de ikke kan hjælpe :-(

Hiver mig i håret og er ved, at kast håndklædet .....
Avatar billede 220661 Ekspert
20. september 2016 - 16:14 #36
Det frygtede jeg måske også at det ikke hjalp, men det måtte prøves.
Når du siger du har forsøgt genopretning, hvad består det så i?
Har du prøvet at deaktivere det meste der starter med Windows?
Det gøres i joblisten under start
Avatar billede Erik P Juniormester
20. september 2016 - 17:15 #37
Med genopretning mener jeg,  at jeg har prøvet tidligere gendannelse punkter,  uden held.

Jeg har ingen ide om hvad jeg skal deaktivere og hvad jeg ikke skal?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. september 2016 - 17:28 #38
Ok. Hvis du er sikker på at det virkede rigtigt på de punkter du har gendannet til, så burde du få indstillingerne tilbage ved den gendannelse vil jeg mene.

Hvilke programmer starter med Windows?
Avatar billede Erik P Juniormester
20. september 2016 - 17:37 #39
Hmm, Kaspersky Internet Security(som også er prøvet disablet), HP Solutions center, Dropbox, Amd Catalyst control center.
Jeg ved ikke om der er noget skjult og hvor jeg ville kunne finde det?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. september 2016 - 17:43 #40
Ikke noget der der springer i øjnene.
Hvis du i søg skriver msconfig og går i systemkonfiguration og i tjenester. Her vælger du at skjule Microsoft tjenester.
Er der så flere tjenester end dem du har fortalt om?
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2016 - 18:31 #41
prøv mitwifi.dk
Avatar billede 220661 Ekspert
20. september 2016 - 18:37 #42
#41 Genfortælling fra #5??
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2016 - 18:41 #43
er det kun den pc så set den op igen på ny
Avatar billede Erik P Juniormester
20. september 2016 - 19:22 #44
Rasmus,  ja det er kun DEN STATIONÆRE PC.
Og jeg vil være rigtig ked af,  at skulle starte forfra. Da jeg efter en opdatering fra win 7 til win 10 gik totalt i ged.
Så jeg valgte,  at sætte en ny harddisk i og lave helt ny ren win10.
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2016 - 20:18 #45
Avatar billede Erik P Juniormester
20. september 2016 - 23:34 #46
220661,der er en ordenlig håndfuld
Adobe acrobat update service                  køre
AMD external events utillity                      køre
Kaspersky anti-virus service                    køre
AOMEI Backupper Scheduler service      køre
Dropbox opdatering tjenste                      stoppet
DbxSvc                                                    køre
EaseUS agent service                              køre
Google update tjeneste                            stoppet
HP Support solutions framework service  køre
klvssbrigde                                              stoppet
MBAM Schedule                                      køre
MBAM Service                                          køre
Mozilla maintenance service                    stoppet
Macrium reflect utility service                  køre
Via Karaoke digital mixer service            køre
Avatar billede Erik P Juniormester
21. september 2016 - 00:07 #47
Rasmus, fandt kun problemer med lyd driverne og det er nu fixet. Desværre hjalp det ikke på mit oprindelige problem
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2016 - 10:22 #48
kan du ikke lave backup af din pc og køre en ny windows ind vis ikke den dur kan du køre den backup ind igen
Avatar billede 220661 Ekspert
21. september 2016 - 15:58 #49
#46 deaktiver alt på nær Kaspersky.
DbxSvc  kan være en virus, men kan også være tilknyttet dropbox.
Se om det hjælper noget
Avatar billede Erik P Juniormester
21. september 2016 - 22:36 #50
Synderen er fundet! Det var Kaspersky??
Jeg afinstalleret den og så virker det hele. Har haft diablet den,  men det hjalp ikke.
Nu har jeg geninstallere Kaspersky den og det virker stadigvæk.

Tusind tak for hjælpen allesammen og kampen med min uvidenhed.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. september 2016 - 22:40 #51
Velbekomme :-)
Troede antivirusprogrammet var i orden.
Men til en anden gang, så ved du hvor du kan deaktivere de ting der starter med systemet.
En anden måde er at genstarte computeren i fejlsikret tilstand med netværk.
Kører den fint her er det mange gange et program der starter med systemet der laver balladen. Godt du fik det løst :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
21. september 2016 - 22:41 #52
Selvom du disabler den kan der sagtens være baggrundstjeneter der kører i baggrunden. De kan normalt ses i joblisten under de kørende tjenester.
Avatar billede Erik P Juniormester
21. september 2016 - 23:31 #53
Jeg er da også blevet lidt klogere?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. september 2016 - 23:37 #54
Det er godt :-)
Det bliver man når man roder rundt på computeren :-)