Avatar billede Calle5463 Forsker
18. september 2016 - 14:01 Der er 5 kommentarer

Lave en liste til hjemmeside med medlemsoplysninger

Hvordan får jeg flettet disse fire tabeller med PHP (har tidligere lavet en del "gymnastik" med php, mysql m.m., men kan ikke lige komme igang med denne hvor der pludselig er en meta-tabel.)?

Jeg skal vise en liste med medlemsoplysninger på en hjemmeside (WordPress). Medlemsdata er registreret i to predefinerede tabeller. Den ene er WP's standard usertabel, den anden er fra pluginnet "Ultimate Member"
Disse tabeller skal flettes med to andre tabeller: bådplads og sektion.

WP_user indeholder (bl.a.) felterne ID (bigint(20)), login (varchar(60)), passw (varchar(255)) og email (varchar(100))

UM_usermeta indeholder 4 (fire) felter: meta_id (bigint(20)), user_id (bigint(20)), meta_key (varchar(255)) og meta_value (longtext).
Meta_key indeholder feltnavn og meta_value indeholder værdien for feltet (ex: Efternavn : Ravn)

Bådplads indeholder blot oplysninger om tilknytning mellem bådplads (nr), medlem (nr) og sektion (nr) samt diverse statusoplysninger vedrørende lejeaftale (ingen medlemsnummer tilknyttet bådplads, så er den ledig, et medlemsnummer kan være tilknyttet flere bådpladser). (Der er 60 bådpladser)

Sektion indeholder oplysninger om størrelse og pris
Avatar billede Calle5463 Forsker
18. september 2016 - 18:36 #1
Det er vel noget med at læse hvad der står i user, bådplads og sektion, og for hver id bladre usermeta igennem?
Avatar billede Calle5463 Forsker
18. september 2016 - 20:11 #2
Kom til at tænke på (vej til at hente pizza, AV), at den eneste oplysning jeg behøver fra usermeta er "role" (som styrer adgang/synlig af menupkt.er og sider). Så kan jeg s.. lave min egen tabel med medlemsdata. Det burde vist gøre det ret meget lige ud af landevejen, at slå op i usermeta med id og meta_key="role" ......
18. september 2016 - 23:35 #3
HEJ,

Dette bare til din behagelige orientering:

Du skal være lidt opmærksom på HVAD du skriver af personlige medlemsoplysninger på en offentlig tilgængelig web-side.  Skriver du noget som er bare LIDT personligt skal du have medlemmets tilladelse til at skrive netop dette INDEN du sætter det ud på siden.....

Det kan MÅSKE godt tænkes, at herr RAVN ikke er interesseret i at SKATTEVÆSENET får at vide at han har luksuskrydseren AURORA til 14.5 Millioner ...

Er det en lukket side med MEDLEMS password er det noget helt andet...

Men som sagt /skrevet:  bare til din behagelige orientering:

Kristian
Avatar billede Calle5463 Forsker
18. september 2016 - 23:43 #4
Kristian, tak for input. Det jeg har gang i, skal præcist være gemt bag medlems-login + man bliver gjort opmærksom på at data kommer til at ligge på siden + man bliver bekendtgjort med, at deling af data ikke er lovligt uden samtykke fra de personer hvis data man vil dele.

PS: Ingen af de både der ligger i vores jollehavn, kommer i nærheden af Aurora - men jeg vil da gerne sælge min for prisen :-)
19. september 2016 - 09:02 #5
HEJ,

Jamenm, så er min mission fuldbragt    ( ikke MIssion Impossible !! hehe ).

Held og lykkke med projektet.

KR