Avatar billede Morten S. Juniormester
20. september 2016 - 13:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

dobbeltklik og ENTER vba

Hej

Jeg har søgt internettet tomt efter en kode som efterligner det at dobbeltklikke og trykke enter i en celle. Grunden er at jeg har en masse celler, hvor der står NAVN?, og formlen virker først når man dobbeltklikker og trykker enter :)

nogle som kan hjælpe?
Avatar billede supertekst Ekspert
20. september 2016 - 13:50 #1
Avatar billede Morten S. Juniormester
20. september 2016 - 14:35 #2
Min kode ser således ud:

Sub indsætformel()

Dim ws As Worksheet

For Each ws In Worksheets

If ws.Name <> "hovedark" And ws.Name <> "udskrift" Then ws.Range("AA19").Formula = "=sum.hvis(B3:B300,10,I3:I300)"

Application.Wait (Now() + TimeValue("00:00:01"))

Range("AA19").Application.SendKeys (ENTER)

Next ws

End Sub

Den skal gå ind og vælge cellen, som man gør når man dobbeltklikker på den, og derefter trykke enter, og så videre til næste ark. Funktionen ENTER alene ser ikke ud til at gøre det. Hvad mangler jeg?
Avatar billede kabbak Professor
20. september 2016 - 15:25 #3
Sub indsætformel()
    Dim ws As Worksheet
    For Each ws In Worksheets
        If ws.Name <> "hovedark" And ws.Name <> "udskrift" Then ws.Range("AA19").FormulaLocal = "=sum.hvis(B3:B300;10;I3:I300)"
    Next ws
End Sub
Avatar billede Morten S. Juniormester
20. september 2016 - 16:17 #4
That does the trick

Tak for hjælpen :)