Avatar billede torben lind Forsker
27. september 2016 - 20:21 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Problem med printer switch

Hej allesammen.
Jeg har lige købt en printer switch,så jeg skulle kunne bruge 1 printer til 2 computere.Jeg kan ikke få den til at virke,kun fra den ene computer(begge computere bruger win10)kommer der hul igennem til printeren(brother printer).Jeg har haft afinstalleret printer driveren på den computer der ikke sender signal og installeret igen,men det hjælper ikke.
Er der nogle der måske har en løsning på det.
Hilsen Torben
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2016 - 20:23 #1
kan du se den i netværk
Avatar billede torben lind Forsker
27. september 2016 - 20:38 #2
Hej rasmus64745.
Kan du lige skærer detlidt mere ud i pap.Som sagt så virker den fra den ene computer men ikke fra den anden computer.Det er forbundet som de skal,altså fra printeren ind i switchen og begge computere ind i switchen også.
Torben
Avatar billede ebea Ekspert
27. september 2016 - 20:48 #4
Vær opmærksom på, at windows nu bruger en ny funktion, omkring det med printere, at den sætter sidst brugte printer, som default. Så det kan (måske) være problemet.
Du skal aktivt slå den funktion fra, under Indstillinger, og Printere, og så slå funktionen "Lad windows styre min standardprinter" fra.
Avatar billede torben lind Forsker
27. september 2016 - 20:51 #5
Hej rasmus64745.
Jeg vil kigge på det i morgen når jeg kommer i nærheden af dem(på arbejdet).
Jeg glemte at fortælle at hvis jeg bytter om på de 2 usb printer kabler der kommer fra computerne,så virker det kun i den samme port på switchen,så måske virker den ene port bare ikke.
jeg kommer tilbage i morgen aften.
Torben
Avatar billede torben lind Forsker
27. september 2016 - 20:55 #6
Hej ebea.
Tak for indputte,jeg vil kigge på det også i morgen på arbejdet.Jeg kommer tilbage.
Torben
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2016 - 20:58 #7
port forward
Avatar billede torben lind Forsker
27. september 2016 - 21:02 #8
Hej rasmus64745.
Som du kan se under mit navn er jeg Novice og du er Seniormester,så måske du lige kunne forklare hvad du mener med port forward.
Torben
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2016 - 21:06 #9
Avatar billede torben lind Forsker
27. september 2016 - 21:12 #10
Hej rasmus64745.
Jeg har set på dit link og nu forstår jeg ingen ting mere.
Mine 2 computere er som sådan ikke noget netværk(ikke sat op til det).Så hvorfor er vi nu over i noget router og port forward.
Jeg har købt en printer switch til 2 computere og 1 printer.Så hvorfor er vi nu over i noget router.
Jeg er måske nok lidt tung at danse med.
Torben
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2016 - 21:21 #11
printer er det med lan er der ccd med til dem
Avatar billede torben lind Forsker
27. september 2016 - 21:35 #12
Hvis du mener driver for printeren,ja så har jeg brugt den,Jeg har haft afinstalleret og indstalleret igen uden det hjalp,
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2016 - 21:48 #13
reset router ?
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2016 - 21:49 #14
og køre den op igen ellers kan du nok ha ny net driver på
Avatar billede kurtba Ekspert
27. september 2016 - 22:26 #15
Rasmus64745 - se lige #5 igen.
Som jeg læser det er det ikke via netværket at printer og computerne er sat op, men derimod via en usb switch. Der skrives, at der anvendes usb kabler.
Men det er jo sjældent, at vi ser denne løsning i dag, da alle jo normalt kobler det hele til deres netværk i stedet for.
Torben Lind - det kunne være, at du skulle skrive, hvilken switch du har købt, navn og modelnr.
Det er jo forskelligt, hvordan de virker. Bl.a. er jeg vidende om, at en del af dem kræver, at man manuelt skifter via en knap på switchen, hvilken pc som har/får adgang til printeren. Altså kan begge ikke have adgang samtid på disse switche.
Avatar billede torben lind Forsker
27. september 2016 - 22:46 #16
Hej Kurtba.
Jeg kigger i morgen på arbejdet og skriver når jeg er hjemme igen.
Kurtba du har ret,det er som du starter dit indlæg med at skrive.
Hvis ikke det vil virke må jeg finde en guide til at lave et netværk.
Torben
Avatar billede Uvanga Ekspert
28. september 2016 - 05:04 #17
Har du prøvet i søgefeltet, at skrive "del printer" Skrives uden " "
Avatar billede torben lind Forsker
28. september 2016 - 14:16 #18
Hej Kurtba.
Du var inde på det spor,der hjalp mig med at få det til at virke.
Det var som du skrev at det kunne være på den måde,at man skulle aktiverer en knap på switche alt efter hvad computer man skal printe ud fra,så nu virker det.
Mange tak for hjælpen.
Torben
Avatar billede boghandleren Praktikant
09. oktober 2016 - 09:12 #19
Hej Torben,
Du må undskylde at jeg lige 'kaprer' din tråd, men det er den eneste måde jeg lige kan skabe kontakt på.
Den 11. april 2014 hjalp du en bruger kaldet 'jegerdiana' med en dansk sprogpakke til Office 2010. Jeg sidder netop med det samme problem.
Jeg havde egentlig ikke noget imod at købe den pågældende sprogpakke, men den er 'discontinued' og kan simpelthen ikke opdrives nogen steder.
Derfor tænkte jeg på, om du måske stadig har den liggende? Og kunne sende den til mig :-)
Det skal være mig en stor fornøjelse at honorere din ulejlighed med et par flasker rødvin - eller hvis du kan lide at læse, et signeret eksemplar af min science-fiction roman 'Dødens Verden' som jeg skrev for et par år siden.
Hvis du vil skrive til mig er adressen mads.aggerholm (og så snabel-a) gmail.com (bemærk punktum mellem fornavn og efternavn).

Undskyld afbrydelsen,
Venlig hilsen
Mads Aggerholm
Avatar billede torben lind Forsker
09. oktober 2016 - 10:41 #20
Hej Mads.
Jeg har sendt mail til dig.
Torben