Avatar billede smartguy101 Juniormester
06. oktober 2016 - 12:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Popup med tekst

Hej folkens
Kan man i Powerpoint 2013 gøre således, at hvis man holder musen over en overskrift, så kommer der en tekstboks op, hvor man beskriver noget mere dybdegående. Altså ikke den almindelige, lille grå tekst, som det ses på Windows, men en lidt større boks :)
07. oktober 2016 - 13:34 #1
Hej Smartguy101

Du skal:
oprette en makro der viser en tekstboks med din tekst
Vælge fanen Indsæt --> gruppen Links --> knappen Handlinger.
I dialogboksen er der en fane der hedder Før musen over
Vælg afspil makro

Hvordan tekstboksen vises, afhænger af hvordan du opretter din makro. Den mest simple boks er
msgbox "et eller andet tekst"
(Men den skal du klikke på for at lukke.)

Med venlig hilsen

Birthe Lauridsen
Praktisk IT
07. oktober 2016 - 13:36 #2
Hej igen
jeg glemt lige at skrive at du skal vælge pladsholderen til din overskrift inden du vælger fanen indsæt
(kunne ikke finde ud af at redigerer mit opslag) :-)

mvh
Birthe Lauridsen
Avatar billede smartguy101 Juniormester
07. oktober 2016 - 13:50 #3
Super, tak