Avatar billede Dan Hansen Juniormester
14. oktober 2016 - 13:46 Der er 1 løsning

Problemer med at tilgå tjenester (web + skype fx)

Hej Eksperter :)

Håber nogen her inde, kan hjælpe mig med at kaste lys over dette noget underlige problem.

Ofte når jeg tænder min computer, kan jeg ikke tilgå alle tjenester og hjemmesider...

Fx. så kan jeg ikke se tdc.dk hjemmesiden - kan se den skifter titel i fanen i browseren (Og det er lige gyldigt hvilken browser jeg bruger).
Jeg kan heller ikke forbinde min Skype desktop.
TV2.dk kan jeg loade nogle af tingene der inde, men ikke alt.
og sådan kan jeg fortsætte.

Jeg har Heimdal installeret, men jeg har prøvet at afinstallere den og problemet er der stadig.

Samtidig har jeg fundet ud af, at hvis jeg i en kommandoprompt kører Netcfg -d og genstarter computeren, så virker alt igen - men ofte kun til når jeg har haft slukket computeren igen!

Men det er ikke 100% hver gang jeg genstarter jeg har problemet!

Jeg har tjekket driverne til bundkortet og opdateret dem, har opdateret BIOS.

Til info, så kører jeg Windows 10 64bit.
Sidder på en Intel i5 computer på et MSI bundkort. (H61MU-E35).

Nogen der har en ide om hvordan jeg fejlsøger på problemet.

(Bemærk, at jeg har problemerne lige nu, men kan som i kan se, altså godt gå ind på computerworld.dk/eksperten!!)

På forhånd tak.
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
26. oktober 2016 - 11:19 #1
Har sat et separat netkort i computeren i stedet for at bruge det på bundkortet integrerede - det har umiddelbart løst problemerne ser det ud til.