Avatar billede Hipflex Novice
02. november 2016 - 07:05 Der er 7 kommentarer

underlig langsom

hej, min computer er begyndt at opføre sig underligt langsomt.
det skete efter at jeg havde sat to skærme til.
da mine specs er ret høje så forstår jeg det simpelthen ikke

intel i5-6600k 3.5 Ghz
16 GB. DDR4
250 GB. SSD
2 TB SATA
EVGA 970 GTX
MSI GAMING CARBON PRO bundkort

jeg synes ikke at det burde have nogen problemer...

kan det være fordi at den får for lidt strøm?
det er en Corsair CX600M strømforsygning.

håber i kan hjælpe mig da det er meget irreterende..

den køre sådan set fint så længe at jeg ikke har noget åbnet ovre på den sekundære skærm, men derefter går alt bare langsomt..
Avatar billede CRKrogh Ekspert
02. november 2016 - 07:57 #1
Det er med 110% sikkerhed ikke din PSU. Hvis der er komponenter i din PC, der ikke får strøm nok, arbejder de ikke langsommere - så holder de helt op med at arbejde.

Med det sagt, har du så tjekket din event-log, om der er noget, der ser suspekt ud?
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2016 - 12:52 #2
det ku jo tyde på at det er skærmdriveren/grafikkort der trækker tænderne ud
Avatar billede Hipflex Novice
02. november 2016 - 14:14 #3
hvad kan man gøre hvis det er skærmdriveren der driller? for med de specs min PC har kan jeg simpelthen ikke se hvorfor at den ikke kan klare 2 skærme :/
Avatar billede Hipflex Novice
02. november 2016 - 14:27 #4
og hvordan kan man læse sin eventlog? :)
Avatar billede Mads Juniormester
02. november 2016 - 15:19 #5
Check din drivers om de er up to date. Og tjek også lige hvor meget dine skærme bruger i forhold til din strømforsyning.

Og jeg fandt den her måske den kan hjælpe http://www.isunshare.com/windows-10/6-ways-to-open-event-viewer-in-windows-10.html
Avatar billede CRKrogh Ekspert
02. november 2016 - 15:48 #6
Hvis du i Win10 trykker på [Win+X] og vælger punktet "Logbog", så får du oversigten.

Under "Windows-logger" kigger du efter gule og røde i "System" - kig efter noget der kunne pege på grafikkortet.

I forhold til #5: Skærmene har INTET med strømforsyningen at gøre.
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2016 - 01:39 #7
det har ikke noget med specs at gøre. en fejlbehæftet driver kan nemt suge alle kræfterne ud af maskinen når skærm #2 er tilkoblet.