Avatar billede mvsmads Juniormester
06. november 2016 - 19:08 Der er 16 kommentarer

Browsere får CPU-brug til at springe i luften

Hej med jer.

De seneste par dage er mine browsere begyndt at få mit CPU-brug til at stige op til 100%. Når jeg tænder min computer, og går ind på Google Chrome, som er den browser jeg altid har brugt, så er der ingen problemer. Så lige pludselig, omkring 15 minutter efter begynder det at hakke voldsomt meget inde på Google Chrome. På min jobliste kan jeg se, at det er de forskellige faner jeg har åbne, som bruger CPU. Når jeg så lukker det ned igen, og ikke har nogen browser åben, forsvinder problemet igen. Herfra når jeg så prøver at åbne det igen, hakker det fra start igen, og jeg er nødt til at genstarte min computer, for at kunne fortsætte med det jeg var i gang med, indtil det så begynder igen. Problemet er ikke kun på Google Chrome, men også på Mozilla Firefox og Internet Explorer.

Jeg har allerede prøvet med forskellige løsninger, som at sætte prioriteten til lav inde på min jobliste, samt brugt ccleaner og avast cleanup til at rydde op på computeren.

Der er tale om denne CPU:
Intel(R) Core(TM) i5-4670k CPU @ 3.40GHz (4 CPUs) ~ 3.4GHz

Tilbage står jeg med ønsket om igen at kunne komme på nettet igen uden at det hakker.

Alt hjælp og mulige løsningsforslag vil jeg glædeligt tage imod ;)
Avatar billede 220661 Ekspert
06. november 2016 - 19:57 #1
Ud over de nævnte programmer, prøv også at køre disse to:
Hent Malwarebytes Anti-Malware free herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php
For du en error code når du installerer så kig lige på denne tråd:
https://forums.malwarebytes.org/index.php?/topic/149048-internal-error-expression-error-runtime-error-at-79177-external-exeption-e06d763/
Gerne lige lægge loggen ind der kommer når den er færdig

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Højreklik på filen - Kør som Administrator.
Avatar billede mvsmads Juniormester
06. november 2016 - 22:09 #2
Hej igen.

Loggen fra Adwcleaner:

# AdwCleaner v6.030 - Logfile created 06/11/2016 at 22:05:45
# Updated on 19/10/2016 by Malwarebytes
# Database : 2016-11-05.1 [Server]
# Operating System : Windows 7 Home Premium Service Pack 1 (X64)
# Username : Mads - MADS-PC
# Running from : B:\adwcleaner_6.030.exe
# Mode: Clean
# Support : hxxps://www.malwarebytes.com/support

***** [ Services ] *****

***** [ Folders ] *****

  • Folder deleted: C:\Users\Mads\AppData\Roaming\RHEng

***** [ Files ] *****

***** [ DLL ] *****

***** [ WMI ] *****

***** [ Shortcuts ] *****

***** [ Scheduled Tasks ] *****

***** [ Registry ] *****

***** [ Web browsers ] *****

*************************

:: "Tracing" keys deleted
:: Winsock settings cleared

*************************

C:\AdwCleaner\AdwCleaner[C0].txt - [806 Bytes] - [06/11/2016 22:05:45]
C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S0].txt - [1164 Bytes] - [06/11/2016 22:05:11]

########## EOF - C:\AdwCleaner\AdwCleaner[C0].txt - [951 Bytes] ##########

Loggen fra Malwarebytes:

Malwarebytes Anti-Malware
www.malwarebytes.org

Scan Dato: 06-11-2016
Scan Tid: 20:55
Logfil: log.txt
Administrator: Ja

Version: 2.2.1.1043
Malware Database: v2016.11.06.09
Rootkit Database: v2016.10.31.01
Licens: Retssag
Malware Protection: Aktiveret
Ondsindet Hjemmeside Beskyttelse: Aktiveret
Selvbeskyttelse: Handicappede

OS: Windows 7 Service Pack 1
CPU: x64
Fil system: NTFS
Bruger: Mads

Scan Type: Hyper Scanning
Resultater: Fuldført
Objekter Scannet: 255979
Forløbet Tid: 1 min, 46 sek

Hukommelse: Aktiveret
Startop: Aktiveret
Filsystem: Handicappede
Arkiver: Aktiveret
Rootkits: Handicappede
Heuristics: Aktiveret
PUP: Aktiveret
PUM: Aktiveret

Processer: 0
(Ingen skadelige varer fundet)

Moduler: 0
(Ingen skadelige varer fundet)

Nøgle Register: 0
(Ingen skadelige varer fundet)

Værdi Register: 0
(Ingen skadelige varer fundet)

Data Register: 0
(Ingen skadelige varer fundet)

Mapper: 0
(Ingen skadelige varer fundet)

Filer: 0
(Ingen skadelige varer fundet)

Fysiske sektorer: 0
(Ingen skadelige varer fundet)

(end)
Avatar billede 220661 Ekspert
06. november 2016 - 22:50 #3
RHEng kunne være adware. Ellers ikke noget i loggen.
Har fjernelsen af mappen ændret på noget?
Avatar billede mvsmads Juniormester
07. november 2016 - 17:42 #4
Det har hjulpet en del, men det sker dog desværre stadig, at bruget lige pludselig stiger, det har dog hjulpet, at bruget nu også kan falde ned igen, hvis bare jeg enten lukker browseren ned, eller simpelthen bare klikker væk fra den og lader den stå. Der skal samtidig også mere til, før det begynder at stige. Så der er klar forbedring efter fjernelsen af mappen. Mange tak for hjælpen!
Avatar billede 220661 Ekspert
07. november 2016 - 19:16 #5
Velbekomme. Så du også kørte CCleaner, og den må have ryddet godt op i filer vil jeg tro. Du har god plads på c drevet ikke?
Avatar billede mvsmads Juniormester
07. november 2016 - 19:55 #6
Jo, der er omkring 11 GB frie. Kan det have noget at gøre med, at det er på tide at få rengjort computeren indvendigt? Har flere gange overvejer, men den har et specielt kabinet fra sharkgaming, og jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal få det åbent.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. november 2016 - 19:59 #7
Rengøring er jo altid en god ide. Forsøger at huske at få det gjort på mine stationære 1 gang om året :-)
Prøv at tjekke med Speccy hvor varm den er:
https://www.piriform.com/speccy/download
Avatar billede 220661 Ekspert
07. november 2016 - 20:01 #8
Prøv at tjekke når den begynder at hakke. På en stationær bør temperatur ikke overstige 60 grader, og slet ikke hvis det er et gamer kabinet der normalt er godt konstrueret.
Avatar billede mvsmads Juniormester
07. november 2016 - 20:25 #9
Så har jeg et problem, og et rimelig stort et. 72 grader average. Jeg tror jeg vil holde mig til min bærbar, indtil jeg lige får løst det.
Avatar billede mvsmads Juniormester
07. november 2016 - 20:26 #10
Og det er UDEN at den hakker.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. november 2016 - 20:28 #11
Ja det er for varmt. Den skal åbnes og støvsuges. Hvad hedder dit kabinet fra Sharkgaming?
Avatar billede mvsmads Juniormester
07. november 2016 - 20:32 #12
Har ikke kunne finde det præcise navn, da det ikke ser ud til at blive lavet længere, da den er fra 2014. Har dog fundet dette billede: https://www.google.dk/search?q=sharkgaming+sg+series+kabinet&client=firefox-b-ab&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjT-sv1sJfQAhXKDcAKHYTiCooQ_AUICCgB&biw=1920&bih=969#imgrc=xjxJNl-iWeeITM%3A
Og ellers har jeg tænkt mig at skrive ind til Sharkgaming for at høre om de kan hjælpe mig yderligere.
Avatar billede mvsmads Juniormester
07. november 2016 - 20:35 #13
Og efter lidt videre søgning tror jeg nok jeg er kommet frem til, at det hedder zalman z11 shark edition!!
Avatar billede 220661 Ekspert
07. november 2016 - 20:37 #14
Ok. Der er jo flere modeller, så en kontakt til Sharkgaming vil nok være en god ide.

Tag evt et par billeder og send med din henvendelse, så de har noget at forklare ud fra :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
07. november 2016 - 20:41 #15
Hvis du kigger bagpå kabinettet, er der så ikke 2 skruer i hver side der holder sidepladerne på plads?

Er det dette kabinet?
http://images.pricerunner.com/product/image/1553962871/Zalman-Z11.jpg
Avatar billede mvsmads Juniormester
07. november 2016 - 20:44 #16
Jo det er det, og jo der sidder skruerne. Mit problem er bare at sidepladerne simpelthen ikke vil rokke sig løs, når skruerne er blevet skruet af. Hverken min far eller jeg kunne få dem løse.