Avatar billede netassist Juniormester
10. november 2016 - 13:35 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Date timeline (kalender)

Nå nu prøver jeg på en ny måde . :)
jeg sider og leger men kalender til at styre nogle lokaler og deres brug og vær løbende måneder.

der skal være fra den dato det er nu og løbende frem af

fx 25 , 26 ,27, 28 , 29, 30 , 31 , 1 , 2 ,3
og derved hente lokaler og hvad der er i lokaler under den dato .
nogle der har nogle ideer . det skal være i c# og wpf
Avatar billede lasserasch Juniormester
10. november 2016 - 13:53 #1
Det er godt nok noget af et generisk spørgsmål du kommer med :-) Normalt får man hjælp til konkrete udviklings problematikker herinde, ikke komplette design løsninger til et eller andet system.

Så du får næppe det du søger med dette spørgsmål.

Men et par hints kunne da være :

1. Gem dine lokaler i en SQL database.
2. Brug noget Entity framework eller Linq2Sql til at hente data ud, opdatere, gemme osv. (Linq2sql er efter min personlige mening, langt det nemmeste at komme igang med og mere end rigeligt til dit behov umiddelbart).
3. Så opret en side i din applikation som f.eks. viser en liste over alle lokalerne.
4. På en deltalje side for hvert lokale træk bookinger ud med reference til det givne lokale og vis bookings detaljerne.
5. Lav en opret og en edit side osv.

Det ville være mit bud. Jeg er ikke wpf ekspert. Er nok mere til winforms når det ikke må være web baseret, men det er jo i princippet ligegyldigt ift. kode laget.

Mvh.
Lasse
Avatar billede netassist Juniormester
10. november 2016 - 13:58 #2
beder ikke om kodning men ideer om det :) og det har du givet mig . tak.