Avatar billede perh Juniormester
11. november 2016 - 14:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

CSS: styre størrelse på specifik image

Jeg har responsive sider, men da ca 150 sider stammer fra gammelt system, ville jeg gerne kunne fastholde størrelsen på et enkelt billede, som driller uden at skulle tilføje class på det i 150 sider.
img width er sat til 100% og display:block; på screen mindre end 600px.

Men dette skal bare beholde sin størrelse 34x34px:

../img/telefon.gif

Jeg ved, at der er forskellige programmeringsmuligheder i CSS.
Jeg håber derfor, at jeg kan definere i css-filen, at netop det billede skal bevare sin størrelse.

Ved I hvordan det kan gøres?
Avatar billede jakobdo Ekspert
11. november 2016 - 14:31 #1
Så det du ønsker er:

billede1, billede2, billede3 osv... skal behandles med din css.
men
billedeTelefon skal som det eneste behandles som 34x34px ?

Mit gæt er, det kan du ikke.
Avatar billede Slater Ekspert
11. november 2016 - 14:36 #2
Det kan du godt. Du kan vælge et billede i CSS ud fra alle properties, inkl. src.

Du kan altså gøre:

img[src="../img/telefon.gif"] {
}

Og så give den de særlige regler.
Avatar billede perh Juniormester
11. november 2016 - 16:49 #3
#slater
Supergodt. - Det virker. TAK.

Kan du anbefale et sted, hvor man læse mere om den slags målrettet "programmering" i CSS ?
Avatar billede Slater Ekspert
11. november 2016 - 17:57 #4
Ikke et bestemt sted, nej, men fænomenet her hedder CSS selectors. Hvis du søger på det, er der masser af læsestof.