Avatar billede Henning Novice
25. november 2016 - 11:20 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Begrænse en makro til den aktive projektmappe

Jeg har et antal projektmapper, der hver især indeholder en makro, som henviser til en specifik celle. Det er ikke nødvendigvis den samme celle i alle mapper.
Hvis jeg har flere mapper åbne, og aktiverer makroen med en genvejstast, oplever jeg, at det er makroen fra en anden mappe der aktiveres. Resultatet er, at den forkerte celle behandles.
Kan jeg få Excel til kun at aktivere makroer, som ligger i den aktive mappe?
Avatar billede ebea Ekspert
25. november 2016 - 11:29 #1
Det kan du gøre ved at vælge Alt + F8 og så i menuen der, vælge hvilke mapper at makroen skal være aktiv i (Makroer i:) og så vælger du ud fra drop down listen.
Avatar billede Henning Novice
25. november 2016 - 11:42 #2
Det troede jeg også, men det påvirker kun visningen. Det hindrer ikke, at genvejen aktiverer makroen i en anden mappe.
Avatar billede supertekst Ekspert
25. november 2016 - 11:52 #3
Er det en fil, som du kan sende?
Hvis ja - så via www.supertekst-it.dk | Kontakt
så svarer jeg og du kan sende filen.
Avatar billede ebea Ekspert
25. november 2016 - 11:57 #4
Er du sikker på, at du ikke oprettede Makroen i "personlig Projektmappe", så den følger dig "med rundt"? Hvis du har, kan du jo teste dette, ved at prøve at redigere Makroen. Den vil derved nok fortælle dig at det kan du ikke.
Avatar billede Henning Novice
25. november 2016 - 12:11 #5
Det er ikke det der er problemet. Makroen ligger i prorjektmappen, og både den og problemet følger mappen til andre brugere og andre computere.
Avatar billede excelent Ekspert
25. november 2016 - 14:48 #6
Tyder på du anvender samme genvej i flere projektmapper

du kan evt. indsætte følgende linje i starten af dine makroer og så rette "navn" til aktuel

If ThisWorkbook.Name <> "navn" Then Exit Sub
Avatar billede Henning Novice
25. november 2016 - 15:22 #7
Ja, samme genvej.
Dit forslag lyder godt, men virker desværre ikke.
Avatar billede excelent Ekspert
25. november 2016 - 16:51 #8
Så må det være som ebea er inde på "den Personlige Projektmappe"
Avatar billede Henning Novice
01. december 2016 - 09:51 #9
Tak for jeres forslag.
Desværre bliver jeg nok nødt til at aktivere makroen med et kontrolelement i stedet.
Avatar billede ebea Ekspert
01. december 2016 - 10:09 #10
Hvis du mener, at du har fundet løsningen, Henning, så husk at lukke spørgsmålet, med mindre at du stadig afventer ;-)