Avatar billede weta Juniormester
27. november 2016 - 19:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Excel VBA Virtual Desktops Win10

Kan nogen hjælpe med hvorledes jeg åbner et nyt Virtual Desktops/Windows fra VBA ?
Det jeg skal er at sørge for at der ikke er andre programmer i baggrunden, som kan risikere at blive vist. Tænkte det kunne løses, hvis jeg åbnede et Virtelt vindue.
/Jesper
30. november 2016 - 06:38 #1
Nu kender jeg ikke dit VBA niveau, men du skal igang med windows API og shell scripting, hvis du skal den slags, og der er google din bedste ven.
Du kan kigge på, og ikke du blot kan minimere alle apps, og så kun vise Excel - her kan du kigge lidt på    createobject("shell.application").minimizeall    og så skal du lige maximere Excel igen.
Jeg tror ikke, at der er mange, der har gjort det du vil, så du skal nok ud og søge noget - go jagt
Avatar billede weta Juniormester
30. november 2016 - 08:56 #2
Tak smartoffice_dk.
Har ikke så højt niveau (som jeg har brug for nu). Jeg har været via vejen med minimering af alle andre vinduer, og det virker fint.
Fik bare tanken om at bruge funktionen med flere skriveborde, som ville virke ret elegant.
Google er altid min ven her, men det er ikke lykkes mig at finde noget brugbar. Derfor, efter masser af surfing, forsøgte jeg at forstyrre herinde.
Men mange tak for kommentaren, og det ender jo nok med at jeg må blive på den vej, men tillader mig lige at holde tråden åben, og håbe lidt endnu.
30. november 2016 - 10:13 #3
Jeg kan desværre ikke bidrage med mere
/Flemming